بالا رفتن نرخ اوراق تسهیلات مسکن موجب سودآوری بیشتر این اوراق شده و دست سفته‌بازی را در این بازار افزایش داده و موجب ایجاد محدودیت‌هایی خواهد شد.

هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن بیان کرد: یکی از عواملی که باعث بالا رفتن نرخ تسهیلات اوراق مسکن شده، تلاش دولت برای فعال کردن بخش ساخت و ساز و داد و ستد در این بازار است.

وی در این خصوص گفت: افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن منجر به افزایش قیمت مسکن و خروج از رکود در این بازار خواهد شد.
باروتی در خصوص روند اوراق تسهیلات مسکن تصریح  کرد: اوراق تسهیلات مسکن نسبت به روند بازار بتای منفی دارد و این امر موجب افزایش بدبینی نسبت به این بازار شده است.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تأثیر اوراق تسهیلات مسکن در بازار گفت: بالا رفتن نرخ اوراق تسهیلات مسکن موجب سودآوری بیشتر این اوراق شده و دست سفته‌بازی را در این بازار افزایش داده و موجب ایجاد محدودیت‌هایی خواهد شد.

وی در خصوص کاهش سفته‌بازی در بازار اوراق مسکن ادامه داد‌: با افزایش وام از طریق بانک‌ها خود به خود بازار مسکن به حرکت درمی‌آید و تشنجات موجود در این بازار به حداقل می‌رسد.

باروتی در خصوص نرخ تسهیلات مسکن اظهار داشت: تعیین‌کننده نرخ اوراق تسهیلات مسکن سهامداران بازار هستند و خود سهامداران می‌توانند با تغییر نرخ اوراق تسهیلات، بازار مسکن را به حرکت درآورند.

وی در خصوص جایگزین کردن وام 60 تا 80 میلیون تومانی به جای اوراق تسهیلات مسکن گفت: وام مسکن در کنار اوراق تسهیلات مسکن می‌تواند موجبات جذابیت بازار را ایجاد نماید.

باروتی در این رابطه گفت: وام 60 تا 80 میلیون تومانی در کنار اوراق تسهیلات مسکن ممکن است موجب افزایش نرخ این اوراق در کوتاه یا بلندمدت شود.

کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: بازار سهام جذابیت خود را به دست آورده و ریسک سرمایه‌گذاری به وجود خواهد آمد و این امر موجبات افزایش قیمت اوراق را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رکود ، تسهیلات ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار