‌عصر روز شنبه 28 تیرماه برای بار دهم، ارتفاعات شهرستان داراب طعمه حریق شد و تا مردم و ماموران منابع‌طبیعی و حفاظت محیط‌زیست به‌داد درختان و بوته‌ها رسیدند، 250 هکتار در آتش سوخت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس  گفت: آخرین حریق حادث شده در کوهستان‌های داراب، حدود 16 ساعت به‌طول انجامید و طی این مدت 250 هکتار دیگر سوخت.

دکترکاظم بردبار با بیان اینکه سیکل اداری درخواست استفاده از هلی‌کوپتر برای مهار آتش، بسیار طولانی است، گفت: عملا تا این سیکل طی شود، آتش کار خودش را کرده است.

وی با بیان اینکه در آتش‌سوزی داراب، باد موجب گسترش شعله‌ها شد، گفت: بیش از یکصد نفر از افراد مختلف جوامع محلی، نیروهای منابع‌طبیعی و دیگر نیروها برای مهار آتش همکاری کردند تا در نهایت بعد از 15 الی 16 ساعت، آتش مهار شد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه محل وقوع آتش، در ارتفاعات داراب و معروف به منطقه تنگ باد بوده است، گفت: گونه‌های غالب این منطقه مراتع مشجر و جنگلی است که متاسفانه بخش زیادی از آن در آتش سوخت.

بردبار با ابراز تاسف از وقوع بیش از 10 مورد آتش‌سوزی طی ماه‌های گذشته از سال 93 در این منطقه، گفت: عامل انسانی در وقوع آتش وجود دارد، اما تنها یک مورد از این موارد عمدی بودنش اثبات شده است.

مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری فارس خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 4 هزار و 600 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان فارس در آتش‌ سوزی‌های مختلف سوخته است.

بردبار با بیان اینکه شدت گرفتن گرمای هوا، همچنان خطر وقوع آتش‌سوزی در مناطق مختلف را هشدار می‌دهد، گفت: قبلا طی مذاکراتی که با فرمانده سابق نیروی انتظامی فارس انجام شده بود، سردار سجادیان قول‌هایی در خصوص استقرار هلی‌کوپتر این نیرو داده بودند که تاکنون عملیاتی نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی فارس کمبود امکانات پیشرفته اطفاء حریق و در دسترس نبودن هلی‌کوپتر و صعب‌العبور بودن مراتع و جنگل‌ها را همچنان مشکل اصلی در اطفاء به‌موقع حریق دانست و گفت: امیدواریم مشکل دسترسی به امکانات هرچه سریعتر پیگیری و مرتفع شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شبراز ، جنگل ، داراب ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.