بر اساس آمارهای رسمی گمرکی، میزان واردات نفت خام چین از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز، بر اساس آمار گرچه میزان واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن به پایین ترین سطح در 4 ماه اخیر رسیده ولی این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 38 درصدی را داشته است.

 آمارهای رسمی همچنین نشان‌دهنده آن است که میزان واردات نفت چین از ایران در شش ماه نخست سال  2014 میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 48 درصد رشد را تجربه کرده است.

 پس از توافق موقت هسته ای در ماه نوامبر گذشته چین که بزرگترین مشتری نفت ایران است و واردات نفت از را افزایش داده است.

از نوامبر گذشته چین بیشترین سهم را در افزایش واردات نفت از ایران را داشته است. منابع صنعتی و دولتی بر این باورند که میزان خرید نفت مشتریان آسیایی از ایران در6  ماه نخست امسال به بیش از 1/25 تا 1/3 میلیون بشکه در روز رسیده است که علت اصلی این افزایش رشد واردات چین بوده است.

مذاکرات هسته ای ایران و  1+5 برا ی4 ماه دیگر تمدید شد.  ضرب الاجل اولیه این مذاکرات 20 جولای تعیین شده بود. بر این اساس واردات نفت چین از ایران طی ماه ژوئن به 2/18 میلیون تن معادل 531200 بشکه در روز رسیده که این رقم نسبت به ماه می با افت 30 درصدی روبرو شده است. واردات نفت خام چین از ایران در ماه می به بیش از 757900 بشکه در روز رسیده بود.

واردات نفت چین از ایران در6  ماه نسبت امسال نیز به بیش از 627742 بشکه در روز رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل  424183 بشکه در روز بود.

شرکت پالایشگاهی"سینوپک" چین واردات نفت خود از ایران را از سال گذشته افزایش داده است.

چین ایران سومین تامین کننده بزرگ نفت پکن به شمار می رود. پایین بودن قیمت نفت ایران نسبت به نفت کشور‌های منطقه عامل اصلی افزایش واردات نفت این شرکت از ایران بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار