عضو انجمن حمایت از حیوانات ایران، حمله حیوانات وحشی را به روستاها ناشی از دخل و تصرف در زیستگاه آنها دانست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سید مهدی میرهاشمی، در خصوص حمله حیوانات وحشی به روستاها و جوامع انسانی اظهار کرد: حمله حیوانات به دلیل تغییری است که در زیستگاه طبیعی آنها ایجاد شده است و مقصر اصلی این تغییر، شکارچیان هستند.

وی ادامه داد: شکار غیرمجاز و بی‌رویه شکارچیان باعث می‌شود طعمه حیوانات گوشت‌خوار در طبیعت کم شود و این حیوانات برای تامین غذای خود به روستاها و جوامع انسانی حمله کنند.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست باید بر شکار نظارت جدی داشته باشد و با شکارچیان متخلف برخورد قانونی انجام دهد، افزود: در برخورد با شکار غیرمجاز باید از قوه قهریه استفاده شود و برخوردها به صورت قانونی باشد. اگر این امر صورت گیرد، زیستگاه طبیعی حیوانات آسیب نمی‌بیند و از حمله آنها به جوامع انسانی جلوگیری می‌شود.

عضو انجمن حمایت از حیوانات ایران با بیان اینکه مردم باید آموزش ببینند تا خود عامل برخورد با شکارچیان غیرمجاز و حفظ محیط زیست باشند، تصریح کرد: نهادهایی مانند محیط زیست باید در بحث آموزش عمومی مبارزه با شکار بی‌رویه و غیرمجاز از ابزار رسانه استفاده کنند و به این ترتیب آموزش‌ همگانی محقق شود.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: مشهد ، زیستگاه ، حیوانات ، وحشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.