اسنودن فاش کرد:

به اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی و غیراخلاقی افراد توسط دولت آمریکا

"ادوارد اسنودن" افشاگر فعالیت‌های جاسوسی دولت آمریکا، در تازه‌ترین اظهارات خود این حقیقت را فاش کرد که مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) عکس‌های شخصی و غیراخلاقی افرادی را که تحت جاسوسی بودند، را به دست آورده و آنها را در اختیار دیگران نیز قرار می‌دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه تایم، "ادوارد اسنودن" در مصاحبه با روزنامه گاردین فاش کرد: نظارت ضعیفی بر مسئولان و پرسنل آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) صورت می‌گیرد و همین امر سبب می‌شود تا آنها به راحتی به عکس‌های شخصی و غیراخلاقی افراد دست یابند و آنها را به اشتراک بگذارند!

اسنودن گفت که در بعضی موارد افراد بین 18 تا 22 سال در مناسبی گمارده می‌شدند که براحتی به بخش‌های حساسی دسترسی داشته باشند و با سوء استفاده از عکس های شخصی افراد، آنها را نیز در اختیار دیگران قرار دهند. این فعالیت آنان از حوزه کاری‌شان خارج بوده و تنها به دلیل جذابیت عکس ها، آنها را منتشر می کردند.

وی ادامه داد که در زمانی که یکی از آنها عکس شخصی فردی را می‌دیده، به همکار خود نشان می‌داده و همکار او نیز عکس را برای همکار دیگر ارسال کرده است.

اسنودن که یک سال از دریافت پناهندگی موقتش در روسیه می‌گذرد، گفت که این گزارش تا کنون در هیچ جای دیگری پخش نشده است.

او گفت که شنود و رصد مکالمات و  پیامهای الکترونیکی افراد به تنهایی سوء استفاده محسوب می‌شود در حالی که عکس های شخصی افراد نیز در دست به دست گشته است و این مسأله بر اهمیت آن نیز می افزاید چون این تصاویر از تماس هاس ویدئویی افراد به دست آمده و تجاوز به حقوق شخصی افراد است.

سخنگوی "ان اس ای" در واکنش به این موضوع به نیویورک تایمز گفت که تخلف در کار حرفه ای در سازمان با عکس العمل شدید روبرو خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار