حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

حجاب مسئله‌ای شخصی نیست/ آسیب‌های بدحجابی به کل جامعه سرایت می‌کند

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) بی‌حجابی را گناهی اجتماعی معرفی کرد و گفت: حجاب مسئله‌ای شخصی نیست و آسیب‌های بدحجابی به کل جامعه سرایت می‌کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر "ناصر رفیعی محمدی" در مراسم احیاء شب 23 ماه مبارک رمضان، در شبستان امام خمینی(ه) اظهار داشت: این شب در میان اولیای الهی نسبت به شب های 19 و 21 رمضان دارای جایگاه خاصی است.

وی با اشاره به روایت معصوم علیه‌السلام گفت: بر اساس روایات کسی که شب 23 را احیا نگیرد، محروم است؛ درباره این شب روایات زیادی بر اهمیت و جایگاه آن وجود دارد و قرائت سوره مبارکه قدر توصیه مؤکد است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به سخن امیرالمؤمنین علیه‌السلام، سوره مبارکه قدر را ثمر قرآن معرفی و تصریح کرد: سوره قدر، سوره ولایت است؛ اینکه نزول فرشتگان در این شب بر امام عصر (عج) انجام می‌شود، نشان از جایگاه ولایت در این شب دارد.

وی به حضور گسترده جوانان از مراسم عبادی احیای شب قدر در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها گفت: تمامی این جمعیت به عشق اهل بیت علیهم‌السلام و قرآن و دین الهی حضور یافته است.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) با بیان اینکه بسیاری از گناهان، بی توجهی‌ها، دقت نکردن‌ها و ... ناشی از نداشتن انصاف است، تصریح کرد: انصاف به معنی تساوی حقوق و برابری است، انسان باید آنچه برای خود می‌پسندد یا نمی‌پسندد، نسبت به دیگران نیز آن را مورد توجه قرار دهد.

وی با معرفی انواع انصاف، ابراز داشت: انصاف در عمل و گفتار ما باید نسبت به خداوند وجود داشته باشد. نباید احدی در اندیشه ما در کنار خداوند قرار گیرد باید خدا را اول و آخر هستی بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه انسان باید در دعا نیز انصاف داشته باشد، افزود: برخی در دعا کردن انصاف را رعایت نمی کنند و چیزی را می خواهند که علاوه بر خود، ممکن است به دیگران نیز ضربه بزنند.

این کارشناس با بیان اینکه  انسان باید با خود نیز منصفانه رفتار نماید، تصریح کرد: انسان باید حتی در بندگی خدا نیز منصفانه رفتار کند.

وی افزود: کسی که به خود رحم نمی‌کند، غیر منصف است؛ چرا که اعضا و جوارح بدن ما نیازهایی دارد که باید از راه درست تأمین نماید.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص)، انصاف نسبت به خانواده، دیگران و جامعه را از دیگر عرصه‌های حفظ انصاف معرفی کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود در برخی شهرهای کشور یک چهارم ازدواج ها به طلاق منجر می‌شود که به دلیل بی انصافی نسبت به خانواده  است.

وی، بی‌حجابی را گناهی اجتماعی معرفی کرد و یادآور شد: حجاب مسئله‌ای شخصی نیست، این که ماشین را حریم خصوصی دیده و بدون حجاب باشند و این مسئله موجب ناراحتی مؤمنان و دلسوزان است.

وی با بیان اینکه انسان باید حتی در برابر دشمن خود نیز انصاف داشته باشد، تصریح کرد: افراد نباید حتی نسبت به دشمنان خود بی‌انصافی نماید. متأسفانه امروز شاهدیم که رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطینیان را غصب کرده است، به جان مردم بی‌دفاع افتاده است و به زنها و بچه‌ها هم رحم نمی‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رفیعی ، احیا ، صهیونیست ، دشمن ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار