مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی از ارائه اینترنت پرسرعت به حدود350روستای استان خبر داد.

به گزارش جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، احمد تقی‌آبادی با اشاره به ضریب نفوذ 68/40 درصدی اینترنت در استان گفت: با اجرای پروژه واگذاری اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO)، اینترنت پرسرعت و خدمات مبتنی بر آن به حدود350روستای استان خراسان رضوی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی دفاتر ICT روستایی، بر هماهنگی و اتخاذ سیاست‌های همسو، توسط شرکت‌های مرتبط در سطح استان، تأکید کرد.

مهندس تقی‌آبادی ، سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را ،به مشهد مقدس ،نشانه توجه ویژه به وضعیت ICT در استان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای زیرمجموعه وزارت در استان، به منظور پیشبرد اهداف و سیاست‌هاو همچنین بهبود و تسریع خدمت‌رسانی در حوزه ICT ضروری است.

تقی‌آبادی بر نظارت همه جانبه بر حسن اجرای صحیح قوانین و مقررات حوزه ICT و اعمال استانداردهای توسعه در استان، به منظور اجرای صحیح موافقت‌نامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته وزارت تأکید کردوگفت : انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای کلیه پروژه‌های ملی فناوری اطلاعات (شبکه ملی اطلاعات)، مرکز داده و مرکز ماهر در سطح استان لازم به نظر می رسد..

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاات استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت بالای IP استان و همچنین تعداد 369.594پورت اینترنت پرسرعت واگذار شده در استان افزود: علاوه بر تعداد 56 شرکت ISP و شعبه‌های آنها، 8 شرکت PAP نیز در استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند و 86 شهر استان نیز از خدمات PAP استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روستا ، اینترنت ، پرسرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار