بيش از ۳۰۰ روز آفتابي در استان سمنان وجود دارد و شرايط مناسبی براي بهره گيري از باد به منظور توليد برق در استان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رئيس هيات مديره و مدير عامل شركت برق منطقه اي سمنان با اشاره به ظرفیت های استان سمنان در حوزه انرژی های نو، از وجود بيش از ۳۰۰ روز آفتابي در سطح استان خبر داد.
 سيد علي اكبر صباغ در ديدار با مدير كل اقتصاد و دارايي استان سمنان بر استقبال از سرمايه گذاري بخش خصوصي در حوزه انرژي هاي نو در استان تاكيد کرد و با اشاره به قابليتهاي استان سمنان در حوزه توليد انرژي الكتريكي ، با استفاده از باد و خورشيد ، و شرايط جغرافيايي استان سمنان اشاره کرد و افزود: بيش از ۳۰۰ روز آفتابي در سطح استان وجود دارد. همچنين علاوه بر این شرايط مناسبی براي بهره گيري از باد به منظور توليد برق در استان وجود دارد.
وی گفت: با انجام مطالعات مهندسي ، اطلس باد استان سمنان در سالهاي گذشته تهيه شده و نقاط بادخيز استان كه شرايط لازم را در اين خصوص دارد تعيين شده و براي استفاده در اختيار علاقمندان به سرمايه گذاري قرار گرفته و خواهد گرفت .
همچنین خليلي خواه مدير كل سازمان اقتصاد و دارايي استان سمنان در اين ديدار با اشاره به شرايط اقتصادي و زمينه هاي توسعه استان سمنان از ورود سرمايه گذاران بخش خصوصي در صنعت برق استان به ويژه انرژي هاي نو استقبال و اظهار اميدواري كرد: با فعال سازي بيشترستاد سرمايه گذاري در استان و بهبود شرايط فيزيكي و فرآيندكاري در اين ستاد و حضور فعال نمايندگان دستگاههاي اجرايي مرتبط شاهد روانسازي و پويايي فرآيند جذب سرمايه گذاري در استان باشيم ./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.