اراک/

عیار طلای سبز با رفع کم آبی افزایش می یابد

پسته که از آن به طلای سبز یاد می شود به عنوان یک محصول صادراتی پر طرفدار نقش بسزایی در افزایش درآمدهای غیر نفتی در تجارت جهانی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، استان مرکزی مقام ششم کشور در پرورش باغ های پسته را داراست که بیش از 70 درصد باغ های آن در شهرستان زرندیه واقع شده است.
هفت هزار و 530 هکتار باغ پسته در زرندیه وجود دارد که پنج هزار و 400 هکتار آن به صورت متمرکز با سن متوسط 20 سال منطقه ای نوپا و مستعد در تولید پسته محسوب می شود.
یک کارشناس جهاد کشاورزی زرندیه گفت: پسته تولیدی این شهرستان به لحاظ کیفیت بسیار مرغوب بوده و عاری از هر گونه آفتی است.
کیان افزود: هم اکنون پسته کاران این شهرستان برای توسعه باغ ها و افزایش محصول تولیدی به آب کشاورزی نیاز دارند.
وی گفت: هدایت باغداران به سمت آبیاری نوین و استفاده بهینه از آب می تواند در این خصوص موثر باشد.
وی با اشاره به این که ارتقای دانش فنی در میان کشاورزان در افزایش تولید پسته این شهرستان موثر است، افزود : راه اندازی پایانه صادرات پسته در زرندیه در رونق و پویایی تولید و صادرات موثر است.
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه نیز گفت: هم اکنون هفت هزار و 530 هکتار باغ پسته با ارقام کله قوچی، اکبری، احمد آقایی و اوحدی با عملکرد متوسط دو هزار کیلوگرم بصورت خشک در هر هکتار در این شهرستان وجود دارد.
قره بیگلو افزود: این امر سبب رونق صادرات شده و عمده آن به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و شرق آسیا صادر می شود.
وی با اشاره به تولید پسته ارگانیک این شهرستان در 210 هکتار گفت : این میزان به عنوان باغ های نمونه در سطح کشور شناخته می شوند که مجوز تولید محصول ارگانیک را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است./ز
برچسب ها: عیار ، طلا ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.