فرماندار شهرستان فیروزکوه بر اتخاذ مدیریت علمی آب در برهه کنونی تاکید کرد.

ابوالقاسم مهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن سطح دانش بشری در‌ این خصوص و از طرفی کاهش بارندگی ‌ها در دهه اخیر این امر ما را بر ‌این داشت تا تصمیمات بهتری را در ‌این زمینه اتخاذ و وضع موجود را درست مدیریت کنیم.

وی با اشاره به ‌اینکه بحث آب در فیروزکوه و دماوند بسیار حائز اهمیت است و باید با نیروی انسانی کارآمد بتوانیم ماموریت‌ ها را به درستی انجام دهیم، افزود: آب ماده حیاتی و حائز اهمیت برای بشر و زیست بشر بوده؛ از این رو، بحث آب موضوع ویژه ‌ای است.

مهری با بیان لزوم دقت در نحوه مصرف آب و کنار گذاشتن روش ‌های سنتی افزود: حتی بزرگان دین هم برای وضو گرفتن در مصرف آب بسیار دقت می ‌کردند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: این امر ما را به ‌این باور می ‌رساند که هم از نظر اعتقادی، قانونی، اجتماعی و هم برای‌ اینکه بتوانیم به زندگی بلندمدت با آسودگی خاطر بیندیشیم و همچنین برای حفظ حیات بشری باید توجه ویژه‌ ای را در مصرف آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب به لحاظ فرهنگ ‌سازی رسالت سنگینی بر عهده دارد که باید برای جامعه هدف تلاش مضاعفی داشته باشد.

مهری با تاکید و دعوت عموم به صرفه ‌جویی و مصرف بهینه آب افزود: چه در مصارف صنعتی و چه در مصارف آب شرب و کشاورزی باید نحوه صحیح مصرف آب را رعایت کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: در جامعه ‌ای که ما مسئولان مکلف و موظف هستیم و باید بسنجیم در کدام قسمت از کار قرار داریم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم، پرداختن به مصرف بهینه آب نیز باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در هر جلسه از شورای حفاظت از منابع آب ضروری است تا بدانیم چه موضوعاتی را باید رصد و مدیریت کنیم تا بخش تولید، بهره ‌وری، زیست و زندگی بشر دچار آسیب نشود.

مهری افزود: از آنجایی که در هر بخش از امور، وظایف سازمانی و تشکیلاتی وجود دارد، لازم است تا وظایف در شاخص ‌های خود تقسیم ‌بندی شود و در حوزه حفاظت از امور آب وظایف خود را تهیه و تدوین کنیم/ س


برچسب ها: مدیریت ، علمی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.