تصویب 13 برنامه برای ساماندهی امور جوانان و ترویج ازدواج سالم بالقوه را از مهمترین محورهای نشست امروز کمیته ازدواج وزارتخانه عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بهمن بهمنی مدیر کل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، در این نشست گفت: تا کنون 13 برنامه برای ساماندهی امور جوانان مصوب شده است که از جمله اینها می توان ازدواج را جزو اساسی‌ترین مسائل شمرد که باید در کشور به اجرا در آید. برای غنی‌سازی رسیدگی به امور جوانان، در 10 حوزه شامل  مسکن، ازدواج، هویت و چند بخش‌ دیگر مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امید است که راهکارهای خروجی از این کمیته ها در ستاد امور ملی جوانان با حضور 26 دستگاه ملی بحث و بررسی شود و در نهایت مصوبات مربوطه به دستگاه‌ها ابلاغ شود، تصریح کرد: یکی از اخبار خوش دولت در موضوع جوانان آن است که زمان مسکوت مانده وام ازدواج به سر رسید و با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی وام ازدواج بسیاری از زوجینی که پشت نوبت وام قرار دارند، پس از عید فطر داده خواهد شد.

بهمنی با اشاره به اینکه بسیاری معتقدند که بهترین شیوه برای پیشگیری از طلاق، ازدواج است، گفت: ما معتقد به ترویج ازدواج های بالقوه سالم و تشکیل ساختاری به نام خانواده هستیم و قرار است نیازهای جسمی، روانی و معنوی افراد را زمینه سازی کنیم، مسئولیت سنگینی بر دوشمان است و به همین دلیل باید مانع از کارهای سرسری شد.

به گفته مدیر کل دفتر ساماندهی امور جوانان، خانواده، زمینه‌ساز بخش قابل توجهی از مشکلات شده در صورتیکه کارکردهای خانواده انتقال فرهنگ، آموزشی، امنیت آفرینی، رفتارهای اجتماعی و پاسخ به نیازهای معنوی است. منظور از ازدواجهای بالقوه سالم یعنی خانواده‌هایی را زمینه سازی کنیم که ظرفیت و کارکردها را داشته باشند و فقط نباید "ترویج ازدواج" را در نظر داشت، بلکه ترویج سلامت و معنویت مسئولیت سنگینی است که برعهده ماست و زمینه های مهارتی دانشی و محیطی عقد قرارداد باید با حساسیت بیشتری فراهم شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: ساماندهی ، ازدواج ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۸:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۳
ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان فردای قیامت چگونه مسعولی جواب خدا را میدهد که این همه جوان نتوانستند تشکیل خانواده بدهند حالا برن دنبال باند باز ی خودشان
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۸:۰۱ ۲۹ تير ۱۳۹۳
سلام به نام خدا شما مسعولین لطف کرده فقط ترتیبی بدهید که بعد از عقد جوانها بتوانند دو تا اتاق اجاره کنند وبا کار که براشون ردیف کنید بتوانند مثل یک انسان زندگی کنند دیگه بقیه حرفها قصه داستان حرف بی خود است شما که سنی ازتان گدشته چرا این حرفها را میزنید واقعا جای تاسف است که یک مسعول طوری صحبت کند که انگار در این مملکت زندگی نمی کند خدا به داد جوانها میرسد ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان
آخرین اخبار