اگر شورای عالی شهرسازی و یا کمیسیون اصل 90 بخواهد که به جای تمرکز روی سیاستگذاری های کلان کشوری و شهری به مسائل جزئی ورود پیدا کنند از مسائل کلی کشور دور خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: هرچند ماهیت ذاتی شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون اصل 90 مجلس رسیدگی به نحوه اجرای قوانین و مقررات در کشور است، اما ورود مستقیم این نهادها به مساله شهر تهران اشتباه است چرا که باید به این مساله توجه داشت که کلانشهری همچون تهران شورای شهر دارد که وظیفه آن رسیدگی به مسائل محلی و شهری است.

وی تاکید کرد: به شورای عالی شهرسازی و کمیسیون اصل 90 پیشنهاد می کنیم که وقت خود را صرف این کارهای جزئی نکنند و بیشتر تمرکز خود را به سیاستگذاری های کلان متمرکز کنند.

قناعی در ادامه با تاکید بر اینکه این مداخله این نهادها نادیده گرفتن ماهیت قانونی شورای شهر تهران است، یادآور شد: بار دیگربه این مساله تاکید می کنم که تهران شورای شهر دارد که به صورت دقیق مسائل و مشکلات شهری را بررسی می کند. اگر در جایی شهرداری برخلاف قوانین عمل کند با این کار برخورد قانونی خواهد کرد. شورای عالی شهرسازی باید مسائل مهمتری را پیگیری کند و بهتر است که کارهای شهری و منطقه ای را به متولیان شهری که همان شورای شهر تهران است، واگذار کنند تا موضوعات بهتر حل شود.

به گفته وی در حال حاضر اعضای شورای شهر تهران 31 عضو با رفتارها و جریانات مختلف دارد که که افرادی تحصیل کرده و علمی هستند و بهتر است که کارهای شهری در شورای شهر رسیدگی شود تا شورای عالی شهرسازی و کمیسیون اصل 90 مجلس به کارهای مهمتر خود بپردازند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مادران ، بوستان ، حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار