تهیه کننده مجموعه مستند بنت الجبیل گفت: بنت الجبیل یک مستند 6 قسمتی است که موضوع آن تغییرات در ساختار سیاسی لبنان بعد از جنگ 33 روزه است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ اولین قسمت این مستند امروز یکشنبه ساعت 17:10 از شبکه یک سیما پخش می شود.
 
سعید ابوطالب افزود: در اولین قسمت این مستند درباره شکل گیری جنگ و شروع آن صحبت می کنیم و در قسمت های بعدی به موافقان و مخالفان و حوادث سیاسی بعد از جنگ اشاره می کنیم.

بررسی  ساختار سیاسی حزب الله ، ساختار سیاسی لبنان، پیمان دوحه و طائف و موضوعات مورد اختلاف در دو گروه مهم سیاسی این کشور از دیگر بخش های مستند بنت الجبیل است.
 
ابوطالب گفت : ما در این مستند به سراغ دو گروه 14 مارس و  8 مارس که دو جریان سیاسی قدرتمند سیاسی رفتیم که  ساختار لبنان و فضای سیاسی لبنان را شکل می دهند و در واقع نشان دادیم در لبنان قدرتهای سیاسی و بازیگران سیاسی دیگری جز حزب الله هم هستند و چگونگی تقسیم  قدرت در نظام طایفه ای را بررسی کرده ایم.
 
وی افزود: ما در این مستند با بیش از 45 شخصیت مهم لبنان از جمله رهبران احزاب بزرگ سیاسی و طوایف سیاسی و موافقین و مخالفین مقاومت صحبت کرده ایم که  شاید این اتفاق برای اولین بار  از لحاظ مصاحبه با شخصیتها ی متنوع ساخته شده باشد.
 
تهیه کننده مستند بنت الجبیل درباره هدف از ساخت این مستند هم گفت:  ما لبنان را بخاطر مقاومت اسلامی و حزب الله می شناسیم اما در واقع کانون های قدرت دیگری نیز در این کشور وجود دارد و به جهت اینکه لبنان برای کشور ما مهم است زیرا قدرت مقاومت حزب الله است که اسراییل را کنترل می کند و باعث تغییر معادلات قدرت می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، لبنان ، مقاومت ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار