دویچه‌وله گزارش داد: شرکتهای آلمانی مترصد ورود مجدد به بازار ایران هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بخش آلمانی شبکه دویچه وله با اشاره به اینکه مذاکرات حل و فصل مناقشه اتمی ایران، چهار ماه دیگر تمدید شد، گزارش داد: علت تمدید مهلت مذاکره، فاصله زیادی بود که آنها در طرح دیدگاههای خود با هم داشتند. 

این گزارش با بیان آنکه این مهلت تا پایان نوامبر امسال تمدید شده است، افزود: شرکتهای آلمانی امیدوارند این مهلت در نهایت به لغو تحریمهای اقتصادی ایران منجر شود. چون آلمانی ها ایرانیها را مشتریان خوبی برای خود می دانند. 

"کریستینا رودر"، خبرنگار دویچه وله آلمان در ادامه این گزارش به نقل از "هانس کینتوپف" از شرکت حمل دریایی "ترانسگرما ریدل و کینتوپف" اظهار داشت: آخرین قرارداد بزرگ ما با طرفهای ایرانی به دو سال قبل باز می‌گردد. از آن زمان حجم تجارت ما با ایرانیها به یک دوم کاهش یافته است. 

وی افزود: از زمان اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران، سفارشهای دریافتی ما از ایران نیز کوچک و کوچکتر شده است. کینتوپف با ابراز امیدواری از اینکه بزودی این شرایط تغییر کند، خاطر نشان کرد: اگر قطعنامه‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران لغو و اقدامات بلوکه کننده محدود یا حتی بطور کامل برداشته شوند در آنصورت انفجاری در ورود به بازار ایران رخ خواهد داد. 

"هانس کینتوپف" در ادامه ابراز داشت: خلاء حضور اروپایی ها در بازار ایران را کشورهای ثالثی نظیر چین یا کره جنوبی پر کرده اند. با بررسی میزان صادرات آلمان به ایران می توان دریافت تحریمهای سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران، حجم صادرات آلمان به ایران را ظرف سالهای اخیر از شش میلیارد یورو به بیش از یک دوم کاهش داده است. 

"فولکر ترایر" از اتاق بازرگانی و صنایع آلمان در این زمینه گفت: بویژه در حوزه های محصولات شیمیایی و الکتروتکنیکی و نیز ماشین‌آلات و حتی خودرو ما دیگر فروشی به ایران نداریم. چون تحریمها وجود دارند؛ ضمن آنکه ما علاوه بر تحریمهای ایران باید به تحریمهای آمریکا که محصولات تکنولوژیک را در لیست تحریم ایران قرار داده اند، توجه کنیم. 

شرکتهای مشابه شرکت کینتوپف تمایل دارند تجارت خود با ایران را همچنان حفظ کنند. در همین حال کینتوپف تاکید کرد: حاضر است به محض لغو تحریمها حمل و نقل تاسیسات سنگین وزن به ایران را در دستور کار خود قرار دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار