مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود از آغازبرداشت محصول گندم در35 هزار هکتار از اراضی شهرستان ایجرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با بیان این مطلب گفت : محصول استراتژیک گندم در سطحی بالغ بر بیش از 36هکتار ازاراضی دیم و 300 هکتار از اراضی آبی این شهرستان کشت شده است .

طیبی افزود :پیش بینی می گردد از این مقدار سطح کشت بیش از 42 تن محصول برداشت شود.

وی عمده ارقام گندم كشت شده شهرستان را در گندم دیم ارقام سرداری ،آذر2وهماودر گندم آبی ارقام الوندوشهریار اعلام و اضافه کرد : درراستای بهبود هرچه بیشتر عملیات برداشت تمهیداتی درسطح شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود تشکیل جلسات هماهنگی با حضورفرماندار واعضای کمیته خرید گندم؛تشکیل اکیپ های برداشت در سطح شهرستان شامل اکیپ های دولتی و خصوصی، راننده ماهر به تعداد6 اکیپ، تجهیز، راه اندازی و تکمیل انبارهای خرید بخش خصوصی و بخش تعاونی را از جمله این اقدامات عنوان کرد .

طیبی هماهنگی با شرکتهای فرآوری بذر شهرستان جهت تسریع در خرید گندم بذری تولیدی کشاورزان شهرستان- اطلاع رسانی لازم به کشاورزان از طریق اطلاعیه و سامانه پیامکی مدیریت در خصوص مراکز خرید امسال و سایر موارد مورد نیازرا از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

وی در ادامه به برگزاری همایش تقدیر از کشاورزان برتر و پیشرو شهرستان در بخش حلب که در زمینه تولید و عرضه محصول گندم به دولت و همچنین پرداخت زکات طی سال زراعی قبل فعالیت کرده بودند اشاره و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این همایش تقدیر و تشویق کشاورزان و ارج نهادن بر زحمات این عزیزان است.

این مقام مسئول از کشاورزان گندم کار شهرستان درخواست کرد:درراستای افزایش عملکرد محصول خود وجلوگیری از ضایعات برداشت حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی ارتباط وهماهنگی لازم را داشته باشند./س


برچسب ها: برداشت ، گندم ، ایجرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.