مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین گفت : این شهرستان یکی از مستعدترین مناطق در نوار مرزی کشور برای ایجاد منطقه آزاد تجاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛حبیب دباغ با اشاره به پتانسیل ها و توانمندیهای شهرستان قصرشیرین، این شهرستان را از مستعدترین نقاط مرزی کشور دانست که می توان درآن منطقه آزاد تجاری احداث کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته قصرشیرین در مسیر دو شاهراه اصلی ابریشم و هند قرار داشته است، افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین حتی می تواند اروپا را نیز پوشش دهد.

دباغ افزود: اگر همه شرایط محیا باشد و این طرح در مجلس به تایید برسد، حداقل یک سال طول می کشد تا شاهد ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین باشیم.

وی اشاره ای هم به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین داشت و ادامه داد: این طرح در مراحل نهایی تصویب در شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی قرار دارد و احتمالا تا شهریور ماه می توان تابلوی منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را بالا برد.

مدیر موسسه توسعه اقتصادی شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه هم اکنون زیرساخت های لزام برای این منطقه در حال اجرا است، یادآوری کرد: با توجه به محدودیت های مالی موجود احتمالا یک دوره زمانی دو ساله برای تکمیل منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین زمان لازم باشد.

  مساحت منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین  1335 هکتار است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، قصر ، نوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.