جلالی در نشست خبری اعلام کرد

اعلام آمادگی 7 رئیس مجلس برای حضور در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس در حمایت از غزه/ دعوت از مجالس 10 کشور دیگر

دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی در حمایت از غزه گفت: تاکنون 7 رئیس مجلس کشورهای اسلامی برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز طی نشست خبری از برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: این اجلاس روز سه شنبه 31 تیرماه در حافظیه تهران واقع در سعدآباد برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: این اجلاس متشکل از ایران به عنوان رئیس فعلی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی  سودان به عنوان رئیس قبلی و مالی به عنوان رئیس بعدی این اتحادیه برگزار می‌‌شود.
 
جلالی تصریح کرد: تاکنون روسای مجالس کشورهای مالی، سودان، ترکیه، پاکستان، فلسطین، سوریه و عراق برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
دبیر کمیته سیاسی اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی در دفاع از فلسطین در پاسخ به باشگاه خبرنگاران گفت: همچنین از مجالس کشورهای الجزایر، کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، افغانستان، تونس، مالزی و اندونزی نیز برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ریاست این نشست برعهده علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بوده و روسای مجالس در مورد وضعیت فعلی فلسطین و غزه سخنرانی خواهند کرد و در پایان بیانیه نهایی و تصمیمات اخذ شده قرائت خواهد شد.
 
جلالی با بیان اینکه این اجلاس یک روزه است، گفت: منتظر هستیم تا کشورهای دعوت شده خبر شرکت خود در این اجلاس را به ما اعلام کنند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از کشور لبنان نیز یک هیئت پارلمانی در این اجلاس حضور خواهند داشت.
 
نماینده شاهرود در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی حملات وحشی‌گرایانه‌ای علیه مردم مظلوم غزه را آغاز کرده و البته چندین سال است که غزه در محاصره بوده و امکانات انسانی اعم از غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه به این منطقه ارسال نمی‌شود.
 
وی اظهار داشت: در این چند سال گذشته همواره شاهد جنایات هولناک و حمله نظامی رژیم‌صهیونیستی به غزه هستیم که متاسفانه صدها نفر از مردم غزه اعم از زنان، کودکان و کهنسالان به شهادت رسیده و مجروح شده‌اند.
 
جلالی تصریح کرد: براثر نبود امکانات بهداشتی و درمانی وضعیت مجروحان نیز مناسب نیست.
 
رئیس فراکسیون رهروان ولایت در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در مقابل وحشیگری رژیم صهیونیستی پدیده‌ای که با آن مواجه هستیم سکوت مجامع بین‌المللی است و دردآورتر از آنکه مجامع کشورهای اسلامی همچون سازمان کنفرانس اسلامی نیز سکوت کرده‌اند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی ایران و آقای لاریجانی که ریاست اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی را دارد، تنها کاری که در کوتاه مدت می‌شد، انجام داد برگزاری این اجلاس بود و امیدواریم نتیجه بخش باشد.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: دبیر ، کمیسیون ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار