ونزوئلا سیاست نسل‌کشی رژیم صهیونیستی درنوار غزه را محکوم کرد

ونزوئلا تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار محاصره شده غزه را "سیاست غیر انسانی نسل‌کشی" توصیف و آن را محکوم کرد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، دولت ونزوئلا تهاجم اخیر رژیم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه را "سیاست غیر انسانی نسل‌کشی" توصیف و آن را محکوم کرد.

دولت کاراکاس روز شنبه (۲۸ تیر، ۱۹ ژوئیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اسرائیل در تهاجم زمینی علیه اراضی فلسطینی و کشتن زنان و مردان و دختران و پسران مرحله‌ای بالاتر از سیاست نسل‌کشی و نابودی خود را آغاز کرده است."

این بیانیه افزود رئیس جمهور "نیکلاس مادورو "همچنین تشکیل جلسه اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل را با هدف محکوم کردن جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطین اشغالی و مردم بیگناه را که نمی‌تواند به عنوان جنگ مقابله به مثل توجیه شود خواستار است.

در این بیانیه آمده است: "ونزوئلا همچنین با کمپین‌های نفع‌طلبی که در تلاشند تا هر دو طرف را به یک اندازه محکوم کنند مخالف است. آشکار است از نظر اخلاقی نمی‌توانید فلسطین اشغالی و قتل عام فلسطینیان را با رژیم اشغالگر اسرائیل که  دارای برتری نظامی است و بر خلاف قوانین بین‌الملل عمل می کند مقایسه کنید."

مادورو از زمان آغاز تهاجم اخیر رژیم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه حدود ۱۲ روز قبل همواره علیه این حملات سخنرانی کرده است.

"هوگو چاوز" رئیس جمهور فقید ونزوئلا نیز در جریان تهاجم زمینی رژیم اسرائیل به غزه درسال ۲۰۰۹ میلادی این حملات را به راه انداختن هولوکاست علیه فلسطینیان توصیف و آن را محکوم کرد.
مادورو در آن زمان وزیر امور خارجه چاوز بود و پس از مرگ وی به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل از ۸ ژوئیه حملات هوایی بی‌امانی علیه نوار غزه انجام داده‌اند. این در حالی است که هزاران نیروی صهیونیستی از اوایل روز پنجشنبه تهاجم زمینی علیه این منطقه پرجمعیت را آغاز کردند.

با وجود درخواست‌های بین‌المللی از رژیم اسرائیل برای متوقف کردن حملات بیرحمانه‌اش، تا کنون حدود ۳۵۰ نفر از جمله زنان و کودکان در حملات این رژیم علیه نوار غزه کشته شده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار