مردم "افغانستان" با شعار مرگ بر اسراییل جنایات غزه را محکوم کردند

ده ها تن از شهروندان مسلمان کابل پایتخت "افغانستان" در ادامه تظاهرات های گسترده چند روز گذشته مردم دیگر شهرهای این کشور، در تظاهراتی حملات نظامیان رژیم صهیونیستی را بر مناطق مسکونی غزه محکوم کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ده ها تن از فرهنگیان، فعالان جامعه مدنی و شهروندان کابل در تظاهراتی قتل عام مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف فوری کشتار ساکنان غزه شدند و از مجامع بین المللی خواستند به وظیفه خود در قبال جنایات جنگی در فلسطین عمل کنند.

تظاهر کنندگان در کابل با حمل دست نوشته ها و عکس هایی از رهبران مقاومت فلسطین، شعارهای ˈمرگ بر اسرائیلˈ سر دادند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

معترضان در پایان تظاهرات خود با صدور قعطنامه ای سازمان ملل و مجامع بین المللی را در جلوگیری از کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی مسوول دانستند و خواستار شکسته شدن سکوت مرگبار سران عرب در قبال موضوع فلسطین شدند.

در چند روز گذشته شماری دیگری از مناطق افغانستان از جمله در ننگرها، جلال آباد و هرات نیز شاهد تظاهرات و اعتراض ها ی گسترده بر ضد حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه بوده است.

احزاب و گروهای سیاسی و اجتماعی افغانستان نیز در چند روز گذشته با صدور بیانیه های جداگانه ای حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه را که بر اثر آن شمار زیادی از زنان، کودکان، سالخوردگان و مردم مظلوم فلسطین شهید و بیش از دو هزار تن دیگر از آنان زخمی شده اند، محکوم کردند.

وزارت امور خارجه افغانستان هم دو روز قبل ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه، تاکید کرد است که رژیم اسرائیل باید هر چه سریعتر حملات بی رحمانه خود را به غزه که بر اثر آن شماری زیادی از غیرنظامیان کشته می شوند، متوقف کند.

مجلس سنا و مجلس نمایندگان افغانستان هم حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه و قتل عام مردم مظلوم فلسطین را بشدت محکوم کرده اند.

دولت افغانستان اواخر هفته قبل با محکوم کردن جنایات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه 500 هزار دلار برای کمک به مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه اختصاص داد و جنایات جنگی در غزه به دست نظامیان اسراییلی را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر اثر حملات جنگنده های نظامیان رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا روز جمعه 293 فلسطینی شهید و بیش از 2 هزار نفر از جمله زنان ، کودکان و سالخوردگان زخمی شده اند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.