مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: برنامه ششم توسعه صنعت گاز در 6 محور و بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، حسن منتظر تربتی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران با تعریف 6 محور، سیاستهای اقتصاد مقاومتی را بصورت جدی دنبال می کند و تاکنون نیز فعالیتهایی در این زمینه انجام شده است.

حسن منتظر تربتی افزود: هم اکنون 6 محور، به عنوان محورهای مرتبط با اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت گاز انتخاب شده و در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: برای این محورها، اهداف کلان تهیه شده و بر اساس این اهداف کلان برای هر کدام از این سیاستها، راهبرد و سیاستهای کلان اجرایی تعریف شده است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در این زمینه شاخصهای اهداف کلی نیز تعریف شده و سیاستهای اقتصاد مقاومتی بر اساس همین شاخصها پیگیری می شود.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران ادامه برنامه پنچم و تدوین برنامه ششم را بر محور اقتصاد مقاومتی تعریف کرده و این سیاست بصورت جدی پیگیری می شود و تاکنون نیز نتایج خوبی به دست آمده است.

سرپرست مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه یکی از بحثهای اقتصاد مقاومتی بحث درون زایی و رویکرد به توانمند سازی بخشهای داخلی است، تاکید کرد: این شرکت ضمن تعامل با کشورهای خارجی، توانمندسازی بخشهای داخلی را به عنوان یک رویکرد اصلی دنبال می کند.

تربتی یادآور شد: بحث خودکفایی نیز یکی از موضوعهای مهم است که به صورت جدی در شرکت ملی گاز ایران پیگیری می شود.

وی ادامه داد: برای تامین و داخلی سازی کالاهای اساسی اقدامهای خوبی انجام شده که ساخت توربین ملی از جمله فعالیتهای شرکت ملی گاز به شمار می رود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: این طرح چند سال پیش آغاز و نتایج خوبی نیز کسب شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار