مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی تگزاس از 27 تیرماه آغاز شد و تیم هاوین 2 به عنوان تنها نماینده کشورمان آورده‌های خود را در نخستین روز مسابقات ارایه می‌کند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این مسابقات از سال 1990 با حمایت کمپانی جنرال موتورز در جهت بالا بردن توان مهندسی در زمینه ی تولید خودروهای خورشیدی هر دو سال یک بار در 2 مرحله اف.اس.جی.پی و ای.اس.سی برگزار می‌شود. تیم هاوین 2 نماینده کشورمان در مسابقات جهانی خودروی خورشیدی آمریکا، آخرین مرحله آزمایش‌های فنی را نیز با موفقیت پشت سرگذاشت. در این مرحله داوران خودروها را از لحاظ مکانیکی، الکتریکی و دیگر زمینه‌ها بررسی کردند تا از نظر داشتن شرایط مسابقه مورد تایید قرار گیرند. خودروی خورشیدی هاوین 2 تمامی آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سرگذاشت و امتیازات لازم برای حضور در مرحله نهایی مسابقات را کسب کرد.



به این ترتیب خودروی خورشیدی هاوین 2 از جمعه رقابت خود را در پیست سیرکوییت اف د آمریکن (circuit of the Americas) در شهر آستین ایالت تگزاس آغاز می‌کند. بر اساس این گزارش، تمامی تیم‌های پذیرفته شده در مرحله نهایی به منظور آشنایی با شرایط پیست، به صورت آزمایشی مسافت پنج و نیم کیلومتری را در این پیست رانندگی کردند. در مرحله ی اول دور نهایی، مسابقات تیم‌ها باید طی 2 روز مسافت 90 کیلومتر را طی کنند تا امتیازات تیم‌ها در بخش‌های مختلف محاسبه شود.

تیم توسعه دهنده خودروی خورشیدی هاوین 2 انواع تست‌ها و آزمایش‌های فنی لازم را در ایران و با طی مسیری در جاده‌های شمالی کشور انجام داده‌اند تا خودروی خود را برای طی مسیری 2 هزار و هفتصد کیلومتری بین آستین تگزاس تا میناپلیس مینسوتا طی کند. این خودرو برای استفاده بهینه از انرژی جذب شده توسط سلول‌های خورشیدی بهبود می‌یابد. هاوین ۲ یک خودروی خورشیدی با وزنی 220 کیلوگرمی است که ابعاد آن 4.5، 1.8 , 1.1 متر برای طول، عرض و ارتفاع است. سلول‌های خورشیدی مساحت شش متر مربعی از سطح خودرو را به خود اختصاص داده است.

باتری‌های لیتیوم-یونی این خودرو قادرند تا انرژی مورد نیاز برای حرکت در سرعت 90 تا 150 کیلومتر بر ساعت را برای بیش از چهار ساعت تامین کند. مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی از 27 تیر تا 6 مرداد ماه به میزبانی آمریکا برگزار می‌شود.

منبع: persiankhodro
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار