دیلی بیست:پوتین آماده مچ‌اندازی با اوباما در پرونده هسته‌ای ایران است

پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا نوشت،تنش میان واشنگتن و مسکو بعد از سقوط هواپیمای مسافری مالزی در اوکراین شدت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا نوشت،با توجه به تنش میان روسیه و ایالات متحده آمریکا و اعمال تحریم ها، مسکو خود را آماده می کند تا در مذاکرات هسته ای با ایران با واشنگتن مچ اندازی کند.

این پایگاه افزود:بعد از سقوط هواپیمای مسافری مالزی در اوکراین، شدت تنش میان آمریکا و روسیه به اوج خود رسید،به گونه ای که پوتین تهدید کرد در اولین اولویت دستور کار سیاست خارجی امریکا یعنی مذاکرات هسته ای ایران تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش دیلی بیست پوتین پیشتر تهدید کرده بود انتقام اعمال تحریم های آمریکا علیه دوستان و شرکای خود در فعالیت های تجاری و همچنین سازمان های دفاعی، انرژی و مالی روسیه را خواهد گرفت.

دیلی بیست به تماس تلفنی اوباما و پوتین درباره سقوط هواپیمای مالزی اشاره کرد که آمریکا درباره آن گفته بود این هواپیما با موشک ساخت روسیه در اوکراین سقوط کرده است که در اختیار جدایی طلبان بوده است.

این پایگاه افزود، مکالمه بعدی پوتین با حسن روحانی، رییس جمهور ایران بود که کاخ کرملین در بیانیه خود اعلام کرد دو طرف در این گفتگو دیدگاه خود درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 را بررسی و مقامات دو کشور همچنین درباره مسائل مشترک مانند نفت، گاز، انرژی صلح امیز هسته ای گفتگو کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار