عملکرد سازمان سینمایی کشور در حد صفر بوده است و نمی‌توان آن را قضاوت کرد یا مورد تحلیل، بررسی و نقد قرار داد.

"محسن علی اکبری" تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت:‌ بسیاری دشوار است که به عملکرد معاونت سازمان سینمایی کشور نمره‌ی قبولی بدهیم؛ چرا که به نظر می‌رسد هیچ‌کاری صورت نگرفته است و از آن جا که عملکرد حجت الله ایوبی و اطرافیان او صفر بوده و هیچ بازتابی نداشته است، حتی نمی‌توان این عملکرد را نقد و تحلیل کرده یا مورد قضاوت قرار داد.
 
وی افزود:‌ در این دوره شاهد هیچ اتفاق خاصی در زمینه‌ی تولید و جایگاه سینمایی ایران در عرصه‌ی بین المللی نبودیم؛ تنها اتفاق که در یک سال گذشته افتاده است، بازگشایی خانه سینما بود که یک کار صنفی است اما همان هم به طور ناقص رخ داد.
 
علی اکبری در ادامه گفت:‌ حمایت‌هایی که از مشکلات مالی اقشار جامعه‌ی سینمایی به خصوص اقشار آسیب پذیر توسط خانه‌ی سینما انجام می‌گرفت، دیگر رخ نداده است و امروز اقشار آسیب پذیر در مضیقه‌ی شدید مالی هستند.
 
این تهیه کننده عنوان کرد: وظیفه‌ی سازمان سینمایی تولید فیلم است اما از این منظر نیز شاهد رویداد خاصی نبودیم؛ بالاخص با توجه به منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال فرهنگ نامیده‌اند و خواستار معرفی فرهنگ بومی، ملی و دینی کشور به نسل جوان و نوجوان بودند، باید گفت که سازمان سینمایی در طول این یک سال در این راستا هیچ اقدام شاخصی انجام نداده است؛ باید از آن‌ها پرسید چند فیلم بر مبنای مضامین مد نظر مقام معظم رهبری تولید کرده‌اند یا در مرحله‌ی پیش تولید قرار دارد و یا حتی فیلم نامه ‌اش را سفارش داده‌اند و در حال نگارش است؟
 
وی تصریح کرد: تنها می‌توان امید داشت که در زمان باقی مانده تا دهه‌ی فجر و جشنواره فیلم فجر تحولات اساسی در زمینه تولیدات فیلمهایی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تاریخ معاصر، تاریخ صد اسلام و تاریخ ملی کشور را ببینیم که البته بعید به نظر می‌رسد؛ چرا که اگر قصد و نیت، ساخت این گونه آثار باشد، نمی‌توان در یک آن در موردش تصمیم گرفت، بلکه زمان زیادی جهت تحقیق، پژوهش، پیش تولید و سایر مراحل تولید فیلم نیاز دارد.
 
علی اکبری ادامه داد: اگر سازمان سینمایی هرچه سریعتر وارد عمل نشود، به نظر می‌رسد امسال نیز سال خوبی از نظر تولید فیلم نخواهیم داشت.
 
این تهیه کننده اظهار داشت: کارگروه سینما در هر زمینه‌ای زمانی موثر است که اتفاقی را در پی داشته باشد، در غیر این صورت چیزی جز یک واژه و شعار نخواهد بود و در حال حاضر نیز شاهد هیچ خروجی و نتیجه مثبت در این زمینه نیستیم.
 
وی افزود: عملکرد کلی معاونت سازمان سینمایی فعلی وزارت ارشاد به واقع زیر سوال است چرا که آقای ایوبی فضای اطراف خود را به یک سری از دوستان محدود کرده است که شاید در دوره‌ی قبل مورد بی مهری بوده‌اند که البته من این موضوع را قبول ندارم؛ چرا که تمام این عزیزان با استفاده از بودجه‌ های دولتی شهرداری حوزه‌ی هنری و صدا و سیما فیلم ساخته‌اند، جایزه گرفته‌اند و مورد تقدیر قرار گرفتند و هیچ یک از آنان نمی‌توانند مدعی شوند در دوره‌ی قبل به آ‌ن ها پروانه ی ساخت فیلم یا اجازه‌ی تولید داده نشده است.
 
این تهیه کننده بیان کرد: آمار و ارقام دریافتی وجوه نقد این عزیزان از دولت موجود است که رقمی بالاتر از کل بودجه‌ی سینما را دریافت کردند.
 
وی عنوان کرد: حتی اگر در دوره‌ی قبل اتفاقات منفی صورت گرفت، و امکانات یکسان توزیع نشد، نباید این اشتباهات را تکرار کنیم، در حالی که معاون سازمان سینمایی بر خلاف تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر وحدت ملی یکسویه و با طیف خاصی از فیلم سازان حرکت می‌کند که قطعا مغایر با وحدت ملی بوده و به بازتاب خوبی نیز نخواهد رسید.
 
علی اکبری خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که دیگر طیف‌های فیلم سازی در سینما ساکت نخواهند نشست و اگر لازم باشد وارد عمل می‌شوند که این به نفع آقای ایوبی نخواهد بود.


 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۳
میدونید چرا این حرف را میزنید
چون به شما تهیه کنندگان مفت خور پول مفت نداده تا فیلم های به اصطلاح فاخرتون را بسازید