میراث فرهنگی کاشان به منظور حفظ و احیای بافت‌های تاریخی این شهر، استفاده دوباره از آن و معرفی آن‌ها به جامعه برخی از خانه‌های تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

مهدی احمدی‌نژاد، مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی کاشان در خصوص سرنوشت واگذاری خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: از سال 82-81 تمامی خانه‌های تاریخی در طرح پردیسان قرار گرفت و این طرح به منظور حفظ و احیای خانه‌های تاریخی، استفاده دوباره از این خانه‌ها و معرفی آن به جامعه و همچنین جذب گردشگر تهیه و در نظر گرفته شد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: میراث فرهنگی کاشان تصمیم گرفته تا برای حفظ شأن و منزلت بافت تاریخی شهر، احداث هتل‌های لوکس و با طراحی جدید کاسته شود زیرا قرارگیری بناهای جدید با طراحی مدرن در کنار بافت قدیمی علاوه بر تناقضی که دارد ارزش تاریخی و فرهنگی بافت قدیم کاشان را تهدید می‌کند.

وی افزود: در میراث فرهنگی کاشان به همین منظور خانه‌های تاریخی از جمله عامری‌ها، ایرانی‌ها، راهب، نقلی، احسان، منوچهری و خانه تاریخی روحانی در بزرک از توابع کاشان را در دست احیا و مرمت قرار داده است و پس از پایان کار مرمت و احیا همگی به هتل سنتی تغییر کاربری خواهند داد.

احمدی‌نژاد، بیان کرد: این حرکت فرهنگی از سویم یراث فرهنگی کاشان علاوه بر حفظ و احیای بناهای تاریخی، تعامل و دوستی میان مردم و جذب گردشگر را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اولین خانه تاریخی با تغییر کاربری به هتل سنتی خانه عامری‌هاست که در تاریخ 27 خرداد 93 افتتاح شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار