رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشأ دامی استان قزوین گفت: به طور معمول بیش از 90 درصد نمونه‌های پایش دریافتی این آزمایشگاه سالم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی رضایی اظهار داشت: در آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشأ دامی استان قزوین به طور عمده فرآورده‌های خام دامی مانند شیر، گوشت، عسل، خوراک دام و موارد دیگر مربوط به دام مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از دیگر کارهایی که در این آزمایشگاه صورت می‌گیرد بررسی و آزمایش نمونه‌هایی است که از سوی اداره کل دامپزشکی استان قزوین و سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشأ دامی استان قزوین عنوان کرد: نمونه‌های این آزمایش‌ها حاکمیتی است و به منظور کنترل بیشتر و دقیق‌تر برای این آزمایشگاه ارسال می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به طور مثال همکاران ما با مراجعه به مرکز یا مغازه‌ای در بازدید از محصولات و مراکز بسته‌بندی و کشتارگاه‌ها در صورت برخورد با مورد مشکوک و غیرطبیعی که نیاز به بررسی و کنترل بیشتری دارد نمونه‌ای را به منظور آزمایش برای ما ارسال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه همچنین از دیگر موارد دریافتی این آزمایشگاه نمونه‌هایی است که برای پایش این موارد ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: به طور مثال محصولات یک کارخانه به صورت ظاهری مشکلی خاصی ندارد اما برای بررسی بیشتر این مواد از محصول نهایی این مرکز نمونه‌برداری می‌کنند و برای کنترل دقیق‌تر برای ما ارسال می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: بیش از 90 درصد مواد دریافتی که به منظور پایش و برای اطمینان از بهداشت این مواد برای این مرکز ارسال می‌شود سالم بوده و موارد بسیار ناچیزی از این مواد، ناسالم و غیر قابل استفاده تشخیص داده می‌شود.

وی یادآور شد: از جمله آزمایش‌هایی که در این مرکز انجام می‌شود آزمایش‌های میکروبی، شمارشی کلی باکتری (TC)، تشخیص سالمونلا، تشخیص استافیلوکوکوس اورئوس، آزمایش تشخیص مولکولی یا پی.سی.آر، تشخیص ای کولای و اندازه‌گیری تی.وی.ان، تکنیک اچ.پی.ال.سی، تکنیک الایزا و آزمایش‌های شیمیایی است.

رئیس آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی با منشأ دامی استان قزوین ادامه داد: همچنین آزمایش‌هایی بنا بر درخواست ادارات صورت می‌گیرد و به این مرکز ارسال می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.