خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی با اعلام اینکه همزمان با حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه حملات هوایی آن نیز ادامه دارد اعلام کرد: پیش بینی می شود حملات اسرائیل به غزه 20 روز به طول بینجامد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، معین شلول خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی در غزه با تهیه گزارشی درباره حمله اسرائیل به غزه اعلام کرد: نیمه شب جمعه اسرائیل حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کرد. هیچ یکی از نظامیان اسرائیلی از خودروهای زرهی و تانک ها پیاده نشدند و عملیات هلی برن نیز انجام نشد بلکه تانک های اسرائیل در مسیر خود همه منازل فلسطینی ها را در شرق نوار غزه هدف تیراندازی قرار دادند.

شرق رفح، شرق خان یونس، جفرالدیک و شرق غزه چهار محوری بودند که هدف حمله مستمر اسرائیل به مدت پانزده ساعت قرار گرفتند. این حمله در چارچوب سیاست زمین سوخته اسرائیل اجرا می شود که در آن هر چیزی بر روی زمین به آتش کشیده می شود و هر چیزی از انسان گرفته تا گیاهان هدف قرار گرفته می شود تا زمینه ورود نظامیان پیاده فراهم شود.

طلال عوکل، تحلیلگر فلسطینی در غزه، در این خصوص گفت: این عملیات زمینی محدود است و هدف آن تاکتیکی است که همان اعمال فشار بر مذاکرات کنونی درباره رسیدن به آتش بس است که در آن اسرائیل امتیازهای بیشتری از طرف فلسطینی بگیرد.

گزارشگر این شبکه افزود: از ابتدای آغاز حمله زمینی، بیش از بیست و هشت نفر از ساکنان غزه به شهادت رسیده اند که به طور میانگین در هر ساعت دو تن به شهادت می رسند. به این ترتیب از ابتدای آغاز حملات نزدیک به سیصد نفر شهید شده اند که آخرین آنها سه کودک بودند. شمار زخمی شدگان نیز در حال افزایش و نزدیک به دو هزار نفر است.

در همین حال، بیشتر ساکنان شرق نوار غزه به مراکز شهرهای دیگری مهاجرت کرده و به مدارس به عنوان پناهگاه های موقتی پناه برده اند.

"یوسف ابو الریش"، مدیر کل بیمارستان ها در وزارت بهداشت فلسطین، در این خصوص گفت:«تاکنون در حمله زمینی بیست و هشت نفر شهید شده اند. شمار زیادی از شهداء کودک بودند. حملات به خانواده ها و غیرنظامیان همچنان ادامه دارد.»
گزارشگر این شبکه افزود: مقاومت نیز حملاتش را متوقف نکرده است و ده ها موشک به سدیروت، نیتفوت، اشکول، دیمونا و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی شلیک کرده است. همچنین، مقاومت اعلام کرده است در صورتی که نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند مقاومت به طور ویژه وارد عمل خواهد شد.

این شبکه بخشی از سخنان مشیر المصری، یکی از سخنگویان حماست را پخش کرد که گفت: جنگ زمینی به نفع ماست. مقاومت در آمادگی کامل است و در درگیری های محدود در مناطق مرزی به دشمن پیام داده و آن را غافلگیر کرده است. مقاومت همچنین با نفوذ به پشت جبهه دشمن آن را غافلگیر کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: اسرائیل اعلام کرد دایره عملیات خود را توسعه خواهد داد. پیش بینی می شود بر اساس تصمیم های اولیه اسرائیل این عملیات بیست روز به طول بینجامد و در این بین حملات هوایی اسرائیل نیز برای پشتیبانی از جنگ زمینی ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار