اخذ سیاست‌های تنظیمی به عنوان یکی از سیاست‌های برون رفت از معضل بیکاری در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به منظور برون رفت از معضل بیکاری در کشور اخذ سیاست‌های مناسب از سوی مسئولان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد چرا که با اخذ سیاست‌های متناسب با شرایط اقتصادی و بازار کار کشور می‌توان اهداف را شناسایی و ضمن بررسی کاستی‌ها و مشکلات و موانع موجود نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد در این خصوص با سیدعلی هاشمی محقق و پژوهشگر حوزه بازار کار همراه شدیم تا ما را با برخی از این سیاست‌های راهبردی آشنا کنند. 

بنا به گفته هاشمی اتخاذ چشم انداز ایجاد رفاه اجتماعی و فقرزدایی با رویکرد مبتنی بر رشد اقتصادی از طریق اشتغال و افزایش بهره‌وری و تنظیم سیاست‌ها براین اساس رمز اصلی توسعه با اتکا به عوامل درونی است. 

وی در ادامه به چالش‌های بازار کار اشاره کرد و افزود: بیکاری همواره از همان ابتدای انقلاب مسئله‌ای جدی و مهم در کشور محسوب شده، چنانچه براساس برآورد به دست آمده باتوجه به اهداف برنامه پنجم نرخ بیکاری به 22 درصد تخمین زده می‌شود.  
 
هاشمی در ادامه به برخی سیاست‌های منفعل در زمینه کاهش بیکاری اشاره و تصریح کرد: هدف از اتخاذ این سیاست‌ها کاهش فشارهای اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی است که به تأمین حداقلی معیشت مردم کمک کند اما از آنجائیکه به طور مستقیم به شاغل شدن افراد کمک نمی‌کند سیاست‌های منفعل نام گرفته است. 

وی در ادامه به اتخاذ سیاست‌های تنظیمی به عنوان یک راهکار مناسب برای برون رفت از معضل بیکاری اشاره و خاطر نشان کرد: سیاست‌های تنظیمی به عنوان یکی از سیاست‌های برون رفت از معضل بیکاری می‌تواند با اصلاح قانون کار با نگرش انعطاف پذیری بازار کار موجب تقویت تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی مستقل و نقش آفرینی بیشتر آن‌ها در روابط کار، تدوین زمینه‌های لازم برای ایجاد مشاغل پاره وقت، مشارکتی و موقتی، نحوه تعیین دستمزد و اصطلاح حق بیمه شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بیکاری ، سیاست ، تنظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار