واردات مصالح ساختمانی مشابه تولیدات داخلی علاوه بر تهدید اشتغال در کشور مغایر با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بر خلاف قانون اساسی است.

علی‌نعمت  چهاردولی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه ساختمان و صنعت ساختمان‌سازی نقش ویژه‌ای در اشتغال کشور دارد واردات مصالح ساختمانی خارج کشور در صورت عدم نیاز با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منطبق نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که تولیدات داخلی تامین‌کننده بازار مصرف واردات مصالح می تواند در راستای منفعت‌طلبی برخی سودجویان باشد.
 
نماینده مردم ملایر با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس شناسنامه‌ملی ساختمان و بحث صنعتی‌سازی تاکید بر این است که ساختمان براساس استانداردهای روز دنیا ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ضروریست که برای مقاوم‌سازی ساختمان در قبال حوادث غیر طبیعی و طبیعی با استفاده از مصالح استاندارد در راستای جلوگیری از میزان هدر رفت انرژی، استانداردهای ملی رعایت شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در شرایطی که تولید نداریم و نیازمند به واردات هستیم باید قطعات صنعتی دارای استانداردهای ملی را وارد کنیم تا لطمه‌ای به ساخت‌وساز کشور وارد نشود.
 
چهاردولی یکی از دلایل واردات مصالح ساختمانی غیر استاندارد را در عدم کنترل و نظارت‌ها دانست و عنوان کرد: برخی سودجویان برای کسب منافع شخصی، منافع ملی را پایمال می‌کنند که با افزایش نظارت‌هغا می‌توان با آنان برخورد و از فعالیت‌شان جلوگیری کرد.
 
*ارائه تسهیلات ارزان به بخش تولید مسکن
 
وی در خصوص ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید مسکن افزود: اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اولویت اول دریافت تسهیلات ارزان قیمت هستند و تسهیلات باید در اختیار آنان قرار بگیرد.
 
نماینده مردم ملایر در ادامه یادآور شد: طرح مسکن اجتماعی در حد ارائه یکسری پیشنهادات کلی از سوی وزیر محترم راه‌وشهرسازی ابلاغ شده که هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است و نمی‌توان آن را مورد بررسی و تحقیق قرار داد.

وی گفت: چنانچه استانداردها ملی رعایت نشود نه تنها به بخش صنعتی سازی ورود پیدا نکرده‌ایم با مشکلاتی در صنعت ساخت مواجه خواهیم شد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار