واکنش مقامات آمریکایی به تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران

تمدید چهار ماهه مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران در شب گذشته، با واکنش های مختلفی از سوری مقامات آمریکایی مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، یک مقام آمریکایی در وین گفت واشنگتن همچنان معتقد است که نباید تحریمی در طول اجرای توافق تصویب شود.

مقام ارشد آمریکایی که پس از اعلام رسمی تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد توافق موقت ژنو که نوامبر سال گذشته به دست آمد نیز گفت تصور می‌شود که درآمد ایران از آن توافق، از رقم 6 تا 7 میلیارد پیش‌بینی شده، کمتر بوده است. 

***  کاخ سفید: ضروری است مذاکرات را ادامه دهیم
سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای اعلام کرد چشم‌انداز روشنی برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران وجود دارد که تمدید مهلت این مذاکرات را ضروری کرد.

جاش ارنست در این بیانیه تأکید کرد: ما فرصتی برای دست‌یابی به راه حلی دیپلماتیک و پایدار برای حل و فصل یکی از حساس‌ترین موضوعات امنیت ملی خود داریم. ما هیچ چیز غیر از راه حل جامعی که اهداف ما را برآورده می‌کند را نمی‌پذیریم و به همین دلیل است که ضروری است مذاکرات را ادامه دهیم. 

وی افزود: تمدید مهلت این مذاکرات به ما اجازه می‌دهد مذاکره با ایران را در حین اطمینان از تعلیق برنامه هسته‌ای این کشور در خلال گفت‌وگوها ادامه دهیم.

***  رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: ایران فقط بدنبال خرید زمان است

اد رویس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 را کم‌اهمیت دانست و آن را در راستای اهداف ایران برای خرید زمان و در نهایت تولید بمب هسته‌ای متهم کرده است.

این نماینده جمهوری‌خواه کنگره گفت: به نظر می‌رسد ایرانی‌ها با روش "پلیس خوب، پلیس بد"، زمان بیشتری خریده‌اند. با ادامه چرخش سانتریفیوژها ایران تصور می‌کند که زمان به نفع آن‌هاست.

وی افزود: افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران، باعث می شود ما در مذاکرات دست بالا را داشته باشیم.

در ادامه این بیانیه ادعا است:  فعالیت‌های ایران در حمایت از تروریسم(!)، از جمله انتقال سلاح به حماس، موجب شده تا نیاز به سطوح بالاتری از راستی‌آزمایی در هر توافقی وجود داشته باشد.


****رئیس کمیته اطلاعاتی سنا: ایران به تمامی تعهدات خود پایند بوده است
دیان فینشتاین رئیس کمیته اطلاعاتی سنا هم با اذعان به اینکه ایران به تمامی تعهدات خود پایند بوده است با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود موافقت خود با تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 را را اعلام کرد.

 وی در خصوص تمدید چهارماهه مذاکرات ایران و 1+5 گفت: مذاکرات 1+5 با ایران نمایانگر بهترین فرصت برای آن است که از طریق صلح‌آمیز مطمئن  شویم که ایران به تسلیحات اتمی دست پیدا نمی‌کند و امیدوارم که این مذاکرات با موفقیت روبرو شود. 



گفتنی است، ایران و گروه 1+5 بامداد شنبه برای تمدید مهلت مذاکرات تا 24 نوامبر (سوم آذرماه) توافق کردند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار