گفتگوی تلفنی اوباما و کامرون در خصوص لزوم ادامه مذاکرات هسته‌ای

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی در مورد موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در این تماس بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای ایران، تأکید کرده‌اند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در این رابطه آمده است که اوباما و کامرون بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای مذاکره در مورد توافقی پایدار که دنیا را مطمئن سازد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است، توافق کردند.

این در حالیست که در بیانیه کاخ سفید امده است: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درباره لزوم بالقوه تحریم های بیشتر علیه روسیه گفتگوی تلفنی کرد.

کاخ سفید در این باره اعلام کرد: اوباما، مرکل و کامرون تاکید کردند به تلاشها برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران کنونی ادامه خواهند داد، و همچنان در خصوص اقدامات مضاعف علیه روسیه مصمم خواهند بود.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: آنها بر این موضوع تاکید کردند که روسیه مسئول است تا مانع دستیابی جدایی طلبان شرق اوکراین به تسلیحات سنگین و سایر حمایت ها از این کشور شود.

اوباما و کامرون همچنین در گفتگوی تلفنی جداگانه خود تاکید کردند در صورتی که روسیه نتواند در راستای کاهش تنش ها در درگیری های اوکراین تلاش کند، باید علیه این کشور اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار