ادای سوگند بشار اسد و سخنان او پس از آن، پتک محکمی بود بر سر دشنمان سوریه که شکست خود را انکار می کنند و همچنان بر انکار خود مصرند؛ این در حالی است که آنها خود به خوبی می دانند، طرح براندازی دولت سوریه، برای همیشه غیر ممکن شده است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "البعث"؛ مراسم تحلیف بشار اسد و سخنان او پس از آن، پتک محکمی بود بر سر دشمنان سوریه که شکست خود را انکار می کنند و همچنان بر انکار خود مصرند؛ این در حالی است که آنها خود به خوبی می دانند، طرح براندازی دولت سوریه که آن را طراحی کردند و با تمام امکانات موجود از عاملان تروریستی آن، حمایت کردند، برای همیشه غیر ممکن است. 

آنها، به هنگام مشاهده مراسم تحلیف و سخنرانی پس از آن، به شدت، خشمگین و عصبی شدند.آری این همان مردی است که استعمار جهانی و گروههای تکفیری به هنگام غرور نابخردانه خود علیه وی با یکدیگر هم پیمان شدند و تأکید کردند که دوران ریاست او روبه پایان است. اما اکنون پس از گذشت سه سال دشمنی و اقدامات تروریستی علیه وطن او که تاریخ نظیر آن را به خود ندیده است، برای به عهده گرفتن حکومت قانونی جدید، سوگند یاد می کند و با اطمینان و قاطع کامل می گوید: مقاومت مردم سوریه، دشمن را به شکست کشاند و رسما زوال آنچه سعی می شد با زور و کلک، بهار عربی نامیده شود را اعلام کرد. وی تأکید کرد جنگ با تروریسم بدون تردید تا پیروزی نهایی در هر گوشه از سرزمین سوریه ادامه خواهد داشت. 

در حقیقت، یکی از نتایج درخشان این رویداد بزرگ، که دشمن را غافلگیر نمود، این است که بشار اسد اگر نگوییم تنها، یکی از اندک رؤسای جهان است که در یک انتخابات کاملا سالم و شفاف، که در شرایطی استثنایی، برگزار شد، با کسب 88.7 درصد آراء، انتخاب شد. و امروز این امر به مفهوم اقتدار و مشروعیت روز افزون وی می باشد. اما ظالمانه است که وی را با رؤسای غربی که ملتهایشان آنان را تحقیر نموده و علاوه بر آن، تابع امرای صهیونیست نفت و گاز هستند و خود رمز انحطاط و غیر اخلاقی استبداد و استعمار هستند، مقایسه شود. 

بشار اسد امروز یکی از بزرگترین فعالان عرصه بین المللی است که با مقاومت خود سهم بسزایی در هدایت نزاع بین المللی به سمت شکل گیری نظم جهانی جدید چند قطبی دارند که بشریت برای تحقق عدالت جهانی، احترام به حاکمیت دولتها و انصاف در برابر ملتهای مظلوم چشم بدان دوخته است. 

امروز بشار اسد، رهبر جریان ملی گرایی و عربیت در جنگ کنونی آن با تروریسم تکفیری و صهیونیسم فاشیستی است، چرا که طرح تجاوزکارانه ای که سوریه در برابر آن مقاومت می کند، از مرز این کشور گذشته و تمام سرزمین عربی را مورد هدف قرار داده است.شاید سخت ترین غرش وی نسبت به دشمنانی که تمام توان خود را برای ضربه زدن به هویت عربی مردم سوریه و دور نگه داشتن آنان از مردم فلسطین به کار گرفتند، این نکته از سخن وی می باشد که گفت: «قضیه فلسطین با استناد به مبانی و واقعیت ها و نیز ارتباط حاصل از این رویداد بین وقایع سوریه و وقایع فلسطین، همچنان به عنوان یک موضوع محوری باقی خواهد ماند. این بدان معناست که حکومت سوریه پیوسته به فلسطین توجه دارد و همراهی با ملت مقاوم فلسطین، یکی از اصول ثابت سیاست دولت سوریه است که بهای آن هرچه که باشد و قربانیان هرقدر هم که زیاد باشد، از این اصل خود باز نخواهد گشت.

 دشمنان سوریه در راز این اتفاق سوری شبیه به معجزه، انگشت به دهان خواهند ماند. نکته قابل تأکید این است که موضوع مشخصی وجود دارد که آنها باید آن را بفهمند؛ و آن اینکه هویت یک کشور به مساحت، مردم، سرمایه و یا نفت آن نیست، بلکه به فرهنگ و تمدن آن، نقش تاریخی ملت، حاکمیت و قدرت رویارویی با مشکلات فعلی و ساخت آینده می باشد همان گونه که رئیس جمهور، یشار اسد،گفته است.
چه بسا دشمنان، متوجه این موضوع نشوند اما ملت سوریه همواره با آنان مبارزه و در برابر آنان مقاومت خواهد کرد و رئیس جمهور آنان، به دشمنان این ملت، یکی پس از دیگری، درس های تاریخ ساز خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار