یک جامعه شناس گفت: گزینش مجازی شریک زندگی نتیجه ای جز طلاق در پی نخواهد داشت.

امان‌الله قرای مقدم در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انتخاب مجازی همسر گفت: آماراها نشان داده بخشی از ازدواج‌هایی که به شکل سنتی و با شناخت کامل صورت گرفته است منجر به طلاق می‌شود. در نتیجه ازدواج‌های مجازی طبیعتا سرانجامی جز طلاق نخواهد داشت اگر در بخش ازدواج سنتی با درصد کمی از طلاق مواجه هستیم در ازدواج‌های مجازی به طور قطع با پدیده‌ی طلاق مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: علت اکثر طلاق‌های مجازی نداشتن ملاک و معیار برای ازدواج است بر این اساس که هیچ کدام از طرفین به معیار‌های مهم ازدواج از جمله فرهنگی، اعتقادی؛ اخلاقی پایبند نیستند. و به دلیل فاکتور مهم بی‌بندوباری، بنیان این نوع ازدواج بسیار سست است و حتی آمارها نشان داده، در طول کمتر از 24 ساعت به متارکه می‌انجامد.

این جامعه شناس با توجه به طبقه‌بندی اخلاقی جامعه به سنتی، محافظه کار، خودمختار تصریح کرد: این عقاید و باورهای نادرست در بین گروه سوم، خود مختار بیشتر رایج است و از سوی دیگر از لحاظ طبقه‌بندی اقتصادی، این نوع عقاید و باورها در بین طبقات متوسط به بالا بیشتر به چشم می‌خورد.

مقدم در ادامه عنوان کرد: هرجه از تاثیرگذاری نامطلوب رسانه‌های بیگانه بر جامعه بگوییم بازهم کم است به دلیل اینکه تصور نادرست در بین جوانان رایج می‌کنند و زندگی مشترک را تنها از یک بعد آن که رابطه‌ی جنسی است در ذهن آنان شکل می‌دهند.

قرایی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آموزش‌های گسترده در این زمینه هنوز شاهد رشد این معضل اجتماعی هستیم به همین منظور از دختران و پسران انتظار می‌رود نسبت به آینده و زندگی خود واقع‌بین باشند و از تجربیات تلخ دیگران استفاده کنند تا خود دچار این تجربه‌ی تلخ نشوند و هم‌چنین از نقش پررنگ رسانه در رابطه با آگاهی و مستندسازی در این رابطه نباید غافل شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حباب ، باور ، گزینش ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار