دروس ارائه شده در دانشکده‌های هنری احتیاج به بازنگری دارند در نتیجه سهم دانشگاه‌های هنری برای آموزش دانشجویان ناچیز است.

"محمد باباوند" کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به سهم دانشگاه‌های تئاتر کشور در ارتقای تئاتر امروز گفت: دروس ارائه شده در دانشکده‌های هنری احتیاج به بازنگری دارند. سالها است که اساتید و دلسوزان به بحث آموزش در حوزه‌ تئاتر این مهم را یادآوری کرده‌اند ولی این اتفاق هنوز نیفتاده است. 

وی افزود: با توجه به آنچه گفته شد باید اذعان داشت سهم دانشگاه‌های هنری برای آموزش دانشجویان ناچیز است. 

باباوند در پاسخ به این که چه میزان خروجی‌های دانشگاههای تئاتر کشور به ارتقای تئاتر کشور کمک کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به آنکه ظرف و مظروف با یکدیگر سنخیتی ندارند لاجرم دانشجویانی که در عرصه‌ی هنرهای نمایشی فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند به بدنه‌ی حرفه‌ایی تئاتر ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: بنابر این تابه حال فارغ التحصیلان این عرصه نتوانسته‌اند آنطور که شایسته است از توانمندی‌های خود در راستای کمک برای بهبود نابسامانی‌های این حوزه کمک کنند. 

این کارگردان تئاتر در پاسخ به این پرسش که به نظر شما سطح علمی دانشجویان دانشگاههای تئاتر کشور و ارتقای سطح تئاتر کشور لازم و ملزوم یکدیگرند، گفت: این لازم و ملزوم وجود دارد اما به شرط آنکه بازنگری در دروس ارائه شده اتفاق بیافتد. 

وی ضمن مقایسه‌ی تئاتر امروز کشور و تئاتر گذشته اظهار داشت: در بسیاری از موارد بدنه‌ی تئاتر کشور پس رفت داشته است اما ایده مسئله، گویی آن نیست که نقاط مثبت تئاتر امروز را ندید، مهمترین مسئله‌ایی که در تئاتر امروز دیده می‌شود، نبود زیر ساختها و امکانات لازم برای در اختیار گذاشتن آنها به کارکنان هنرهای نمایشی است. 

باباوند در پایان گفت: آنچه چراغ این عرصه را تابه حال روشن نگه داشته عشق و جنون مقدسی است که کارکنان هنرهای نمایشی به مردم و نفس تئاتر دارند.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار