لبخند زدن یک مهارت اجتماعی است که سبب برقراری ارتباط ما با سایرین می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ لبخند زدن یک مهارت اجتماعی است مهارتی که سبب برقراری ارتباط ما با سایر افراد و نیز جذابیت ما می‌شود.

اثرات مفید لبخند زدن زیاد است که از جمله‌ آنها سبب شاد زیستن، سلامتی و کاهش استرس ما می‌شود.
 
آیا شما هم از جمله کسانی هستید که روز خود را با لبخند زدن شروع می‌کنید؟ 

براین اساس زینب احمدی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لبخند زدن یک راه انداز اجتماعی است که واکنش دوست داشتن و مراقبت کردن را باعث می‌شود. لبخند زدن شاید از اولین بازتابهای انسان برای بقا و ایجاد تعامل است که تنها در گونه انسان یافت می‌شود. بازتابی که از آغازین روزهای زندگی انسان با وی همراه است و به یک مهارت در بزرگسالی تبدیل می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: لبخند زدن یک نیروی مثبت و یک مکانیسم برقراری ارتباط برای افراد به خصوص معلمان، اساتید، مشاورین و تمامی مشاغل که در ارتباط با انسان قرار دارد، است.  
این روانشناس خاطر نشان کرد: اساتید ومعلمان با بدو ورود خود به کلاس درس با لبخند زدن بار استرس را از دانشجو و دانش آموز می‌گیرند، همچنین مشاورین با لبخند زدن به صورت غیر کلامی با مراجع خود ارتباط برقرار می‌کنند ، ارتباطی که از جنس آرامش، همدردی،‌ محبت و همدلی است.  
احمدی متذکر شد: که بدانیم مغز انسان تفاوت خنده‌های واقعی و از ته دل را که میزانی از کالری‌ ما را مصرف می‌کند با خنده‌های مصنوعی و یا لبخند فانتزی تشخیص نمی‌دهد پس بهتر است روز خود را با لبخند‌های واقعی شروع کنیم تا دیگران به ما اعتماد کنند. 

گفتنی است لبخند زدن سبب جذابیت، تقویت سیستم ایمنی بدن ما و همچنین افزایش طول عمر ما می‌شود./گزارش از ایده مفرح
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: لبخند ، مهارت ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار