در تفاهم نامه همکاری که بین دانشگاه ارومیه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی منعقد شد، بر مرمت و استحکام بخشی ساختمان چوبی و ثبت باغ موزه طبیعی آن تاَکید شد.

 به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در پی حضور جلیل جباری مدیر کل این اداره در پردیس دانشگاهی دانشگاه ارومیه و  بازدید از بنای تاریخی  ساختمان چوبی و موزه طبیعی مستقر در این پردیس، با توجه به اهمیت تاریخی بنای یاد شده و نیز غنای طبیعی موزه، تفاهم نامه همکاری با ریاست دانشگاه ارومیه منعقد شد.
 
در این تفاهم نامه آمده است: طرح اولیه مرمت و استحکام بخشی ساختمان چوبی و پیشنهاد کاربری های مختلف آن به همراه برآورد مالی اجرای طرح از طریق کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با مساعدت دفتر فنی دانشگاه ارومیه تهیه شود.
 
همچنین مقرر شد: پس از تهیه طرح اجرایی طرح فوق  جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، ریاست دانشگاه ارومیه و شهرداری اروميه  در محل معاونت عمرانی استانداری آذربايجان غربي تشکیل و  نسبت به اجرایی نمودن طرح مزبور ، تعیین محل اعتبار و  اتخاذ تصمیمات مناسب تشکیل شود.
 
دانشگاه ارومیه نیز انجام  مطالعات محتوایی موزه تاریخ طبیعی برای ثبت این موزه به عنوان موزه رسمی و میراث طبیعی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، را بر عهده گرفت.

لازم بذكر است اروميه  داراي يك موزه تاريخ طبيعي ميباشد كه با راه اندازي اين موزه تعداد آن به دو واحد افزايش خواهد يافت .


انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار