نایب رییس انجمن داروسازان ایران:

"سود دارو" در ایران پایین است/ حذف "حق فنی" غیر کارشناسی است

نزدیک به 10 هزار داروخانه در سراسر کشور مشغول به کار هستند که در مجموع حدود 13 تا 15 دردصد سود حاصل از فروش دارو را دریافت می‌کنند.

دکتر علیرضا شهریاری نائب رییس انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: سود دارو در کشور ما بسیار پایین است به طوری که گردش اقتصادی داروخانه‌ها متناسب با هزینه‌های آن نیست بنابراین حذف حق فنی با توجه به این شرایط کاری غیر کارشناسانه و گامی در جهت ورشکسته شدن داروخانه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه حق فنی از سال 76 توسط داروخانه‌ها گرفته می‌شود، گفت: گرفتن حق فنی کاری قانونی است و دیوان عدالت اداری نباید با یک تصمیم شتابزده و غیر کارشناسانه دید مردم را نسبت به جامعه داروسازی تغییر دهد.

وی با تاکید بر اینکه مراجع قانونی باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند، تصریح کرد: داروسازان خدمات حرفه‌ای در داروخانه‌ها ارائه می‌دهند که با ابطال حق فنی عملا حضور آنها در داروخانه‌ ضرورتی نخواهد داشت.

نایب رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروخانه فروشگاه نیست، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی کشور فعالیت داروسازان را به عنوان ارائه خدمات درمانی به بیماران پذیرفته‌اند و منطقی نیست که با داروخانه‌ها که یک موسسه پزشکی هستند، همانند یک سوپر مارکت رفتار شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: سود ، دارو ، حق فنی ، داروخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار