مایکل هایدن رئیس سابق سیا در یادداشتی مشترک با "اوان بی" سناتور سابق در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، توصیه کرد که توافق نهایی تاریخ انقضا نداشته باشد و هیچ‌گاه اجازه غنی‌سازی صنعتی به ایران داده نشود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،‌ "مایکل هایدن" رئیس سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت: اجازه غنی‌سازی نامحدود به ایران نقطه ضعف توافق موقت است. وی خواستار حذف این بند در توافق جامع شد.

هایدن که تا چندی قبل ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا را نیز بر عهده داشت، در بخشی از یادداشت مشترک خود نوشته است: یکی از مشکلات برنامه مشترک اقدام این است که در آن تصریح شده است که هر توافق نهایی‌ای، یک تاریخ انقضا خواهد داشت. پس از این تاریخ انقضا، هر زمان که باشد، ایران برای ایجاد یک برنامه در ابعاد صنعتی آزاد خواهد بود. این به ایران اجازه خواهد داد تا بتواند در فرصتی کوتاه ذخیره‌ای از تسلیحات هسته‌ای شکل دهد. 

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: ایران همچنین باید بدون مقاومت یا تأخیر، بازرسی‌های سرزده از تمامی سایت‌های شناسایی‌شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد. 

هایدن و بی در ادامه نیز تمدید مهلت مذاکرات با ایران را خطری بزرگ خوانده و عنوان کرده‌اند که توافق موقت هرچند بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده، اما هنوز بخش‌های دیگر نظیر تحقیقات و توسعه در جریان است. 

آن‌ها در پایان امکان همکاری با ایران برای حل مسئله عراق را رد کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Yemen
محمود
۱۳:۳۶ ۲۷ تير ۱۳۹۳
با سلام
باتوجه به اینکه الان بازنشته و خانه نشین شدی بهتره بیشتر به استراحت بپردازی تا فکر کردن که اینطور هزیان نگی .
آخرین اخبار