سرنگون شدن احتمالی هواپیمای خط هوایی مالزی در شرق اوکراین در نزدیک مرز روسیه یادآور حمله موشکی ناو آمریکایی وینسنز به هواپیمای ایرباس مسافربری ایران در سال 1988 است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور- با انتشار اخباری از سوی سرویس های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه هواپیمای مسافربری مالزی با بیش از دویست و سی مسافر و خدمه احتمالا در منطقه دونتسک در نزدیکی مرز روسیه و اوکراین از سوی روس ها و یا جدایی طلبان شرق اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفته است ، بار دیگر حادثه حمله موشکی ناو وینسنز آمریکا به هواپیمای مسافربری خط هوایی ایران به شماره ششصد و پنجاه و پنج بر فراز تنگه هرمز در سوم جولای سال 1988 در ذهن ها یادآور شد.

هواپیمای مسافربری خط هوایی ایران از بندرعباس عازم دبی در امارات متحده عربی بود. ناو وینسنز آمریکا روز یکشنبه سوم جولای سال 1988 به بهانه اینکه هواپیمای مسافربری خط هوایی ایران یک جنگنده اف-چهارده ایرانی است ،آن را مورد حمله موشکی قرار داد و آن را با دویست و نود مسافر و خدمه در آبهای تنگه هرمز سرنگون کرد. با آنکه در سوابق ناو وینسنز آمده است که طی چند روز قبل ( سوم جولای) یک جنگنده اف چهارده ایران در اطراف محدوده ناو آمریکا به گشت زنی پرداخته است و از سوی ناو وینسنز به آن هشدار داده شده است اما هنوز این سئوال حل نشده پس از سالها بی پاسخ مانده است که ناو پیشرفته وینسنز چگونه نتوانسته است هواپیمای مسافربری ایرباس را که از نظر سرعت و همچنین جثه بسیار با جنگنده اف چهارده متفاوت است تشخیص دهد و آن را بجای یک هواپیمای جنگی مورد اصابت موشک قرار دهد. تمامی هواپیماهای مسافربری در سراسر جهان مجهز به یک ارسال کننده ویژه هستند که بطور خودکار نشان می دهد این یک هواپیمای غیر نظامی است و جنگی نیست. مقامات نظامی آمریکا معتقدند هواپیمای مسافربری ایرباس خط هوایی ایران به شماره ششصد و پنجاه و پنج در سوم جولای 1988 یا ارسال کننده خودکارش خراب یا خاموش بوده است. کارشناسان و متخصصان نظامی - هوایی می گویند صفحه رادار تا حد اندکی مشکل می تواند در ارتفاع هفت هزار پایی پرواز هواپیمای ایرباس مسافربری را از یک جنگنده اف چهارده تشخیص دهد.

مقامات آمریکایی در آن زمان اعلام کردند که رادار و تجهیزات الکترونیکی ناو وینسنز هواپیمای مذکور را یک جنگنده از نوع اف چهارده تشخیص داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۳
خاک تو سر مردم آمریکا با این دولتمردان احمقشون.
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۳
به نظر من این عمل وحشیانه فقط از جنایتکارانی همچون آمریکا و رژیم جعلی و غرب بر میاد و به دولت اوکراین دستور دادن تا این وحشیگری رو انجام بدن و گردن جدایی طلبان بیندازند تا اقدامات بعدی رو انجام بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۳
ای کاش نهادهای بین المللی که همگی زیر سلطه امریکا هستند ان موقع نیز مثل الان سریع تشکیل جلسه می دادند تحقیق می کردند و محکوم می نمودند حیف که الان نیز از مظلومیت آن حادثه برای اغراض سیاسی امروز استفاده میکنند و هر کجا که جنایتشان در بدو امر اشکار است سکوت می کنند و موقعی که جنایتشان برای ملتها ثابت نشده به مخالفان خودشان نسبت میدهند و تا موقعی که ثابت شود طرف مقابل را جنایتکارانه نابود می کنند و وقتی مشخص شد کار خودشان بوده سکوت و به فراموشی میسپارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۳
آمریکایی ها به فکر منافع خودشونند واقعا براشون متاسفم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ تير ۱۳۹۳
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۲:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۳
برای همین کاپیتان ناو آمریکایی تشویق شد .
این لکه ننگ تا دنیا برپاست برچهره آمریکا ماندگار ه.
ان شااله از این حوادث دیگه پیش نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ تير ۱۳۹۳
هواپیمای قبلی ملزی را که آمریکائیها در مانورشان اندختند ، این هم کار آمریکائی هاست .
آخرین اخبار