واقعیت‌های موجود در سوریه، نشان از آن دارد که آنچه باصطلاح بهار عربی نامیده شد، ساخته غرب و گامی به سوی ترسیخ پایه های اندیشه صهیونیستی_وهابی است؛ برخلاف آنکه حزن و اندوه این واقعیت بر تمام جهان سایه افکنده، ولی امیدواری از بین نخواهد رفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "البعث"؛  روشن است که واقعیت اجتماعی و سیاسی آشفته و کنونی دنیای عرب، با برداشت های متعدد غلطی همراه است که باید اصلاح شود.

برخلاف آنکه حزن و اندوه این واقعیت بر تمام جهان سایه افکنده، ولی امیدواری از بین نخواهد رفت و ملی گرایی و غیرت عربی، عامل قدرت، اراده و پایداری ملت خواهد بود.
این واقعیت تلخ، نشان از آن دارد که آنچه باصطلاح بهار عربی نامیده شد، ساخته ی غربی‌ها و گامی به سوی ترسیخ پایه های اندیشه ی صهیونیستی_وهابی است؛ خوانش و برداشت صحیح از این واقعیت، اثبات می کند که آن بهار خارهای بدون شکوفه و سنگ بزرگی است که پایه‌های هویت ملی، زندگی مسالمت آمیز، روشنگری و مدرنیته را هدف قرار داده است.

پایداری و مقاومت ملت سوریه ثابت کرده است غربی ها و تروریست ها، به دنبال اصلاح و برقراری عدالت اجتماعی و نیز پرپایی دولت ملی نیست؛ آنان، آنگاه که پیشنهاد اصلاحات و گفتگو مطرح شد، به سرعت آن را رد کردند و خواستار آزادی های فردی که طراح آن آل ثانی، اردوغان و آل سعود بودند، شدند؛ چراکه این پیشنهاد از طرفی با طرح  عادی‌سازی و سازش، آنها تقارن ندارد و نشانه آن، اتفاقات اخیر غزه است که با طرح بهار عربی همسوست.

از طرفی دیگر، ویرانگری‌های گروه های تروریستی و اردوغانی تنها در حلب، از ویرانگری های آمریکا در عراق، بسیار بیشتر است و این ثابت می کند که برنامه های این گروه های تروریستی، هیچ هدف ملی، عربی، اسلامی و انسانی را در بر ندارد؛ بلکه آن به دنبال تقویت تروریسم است که جز انسان خائن و توطئه گر آن را انکار نمی‌کند.

اینها حقایقی است که نمی توان آن را انکار کرد؛ امروز ملت سوریه و ملتهای آزاده با امیدواری زیاد، به نتایج پایداری ملت، ارتش و دولت سوریه و استقرار آرامش چشم دوخته اند و امیدوارانه به نابودی تروریسم تکفیری و بنای دولتی ملی یقین دارند. اکنون سوگند ریاست جمهوری، فرصتی تاریخی برای اعاده ی هوشیاری و تحکیم هویت ملی و همبستگی خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار