این روزها بار دیگر جهان نظاره گر جنایاتی است که رژیم صهیونیستی علیه زنان ،‌کودکان و سالمندان فلسطینی اجرا می کند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛ در حال حاضر جهان در حال تماشای وحشتی است که اسرائیل در مرحله تازه ای از تلاش خود برای نابودی شهروندان فلسطینی در غزه اجرا می کند .

این قسمت کوچک زمین با مساحت کلی 360 کلیومتر مربع _ کوچکتر از مساحت کوچکترین جزیره ای که انسان به آن دست پیدا کرده _ به " زندانی در فضای باز" برای یک میلیون و 657 هزار فلسطینی تبدیل شده است . 

در مقابل جریان اصلی در اکثر رسانه ها در سطح جهان آگاهانه خود را در قبال آنچه در روی زمین و در این منطقه رخ میدهد به اغفال زده اند و بطور علنی از " حق اسرائیل برای دفاع از خود "  صحبت می کنند .

در ادامه این مقاله آمده است : در طرح تقسیم سازمان ملل در سال 1947 نوار غزه به دولت فلسطین تعلق گرفت  اما در همین دوره و در سال 1948 جنگ میان اسرائیل و اعراب درگرفت و غزه به اشغال مصر درآمد . در 22 سپتامبر 1948 اتحادیه عرب ( به استثنای اردن ) مرکز دولت فلسطینی را در غزه ای قرار دادند که هنوز تحت کنترل مصر بود . 

در نتیجه کشورهای عربی عضو این اتحادیه از هرگونه مسئولیت یا دخالت در امور اسرائیل و فلسطین اعلام برائت کردند و کشور هم نژاد خود ( فلسطین ) را در برابر رژیمی یهودی و مورد حمایت های همه جانبه غرب تنها رها کردند .

 بعد از این اقدام باز هم جنگ هایی میان اعراب و اسرائیل روی داد اما تغییرات ایجاد شده بر اثر این جنگ همچنان عزم اعراب برای ترک فلسطین به حال خود را قوی تر نمود . 

بنابراین جای تعجب نیست وقتی حتی " اریل بن سولومون " از اعضای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست می نویسد : درست است که روزنامه های عربی هنوز هم به پوشش جنگ در غزه مشغولند اما هیچگاه این موضوع در راس اخبار آنها نبوده است . پوشش اخبار جام جهانی فوتبال در برزیل از اهمیت بسیار بیشتری در رسانه های عربی در مقایسه با بحران غزه برخوردار بود . 

به نوشته جروزالم پست , در مدت تجاوز اخیر نیروهای اسرائیلی به نوار غزه رسانه های رعبی به گونه ای درباره مسائل معمول در منطقه اطلاع رسانی می کنند که گویی هیچ اتفاقی در غزه رخ نداده است . در این مدت تنها دولت شیعه در ایران بوده که بطور مستقیم اعلام آمادگی کرده تا کمک های بشردوستانه برای شهروندن فلسطینی غزه ارسال کند . 

ترکیه نیز بعنوان کشوری غیرعربی در کنار و همانند ایران اعلام کرد که مبلغ میلیون دلار را به کمک به مردم غزه اختصاص داده است . شایان ذکر است که خالد مشعل دیداری محرمانه با رجب طیب اردوغان در آنکارا در اوایل ماه جاری برگزار نمود که گرچه این خبر از سوی ترکیه انکار شده اما بر هیچکس پوشیده نیست که آنکارا در قبال حماس احساس همکاری و مسئولیت دارد . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ حقیقت این است که حتی اگر حماس نیز بخشی از دولت وحدت ملی فلسطین بوده باشد ،‌برای انتقام گیری از آن نیازی به کشتار و قتل عام وحشیانه سالمندان ،‌ زنان و کودکان نیست . اسرائیل با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا در هر دوره ای بهانه ای را برای نسل کشی و آپارتاید علیه فلسطینیان مسلمان ساخته و به حمله ،‌تخریب و کشتار آنان می پردازد . 


انتهای پیام / 
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، قربانی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار