عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تأثیر اجاره بها در افزایش قیمت میوه مصرف کننده را متضرر خواهد کرد افزود: ایجاد مجموعه دولتی زیرنظر شهرداری‌ها در عرضه مستقیم محصول با قیمت مناسب‌ تأثیرگذار است.

سید راضی نوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: یکی از دلایل تفاوت قیمت میوه‌های تابستانه در سطح شمال تا جنوب شهر می‌تواند در تفاوت قیمت اجاره بها در مناطق مختلف باشد.
 
وی تصریح کرد:چنانچه مجموعه‌هایی زیرنظر شهرداری در راستای عرضه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی با پرداخت یک اجاره بها مساوی دایر شود نوسان قیمت در عرضه کمتر خواهد شد.
 
نماینده مردم شوش اظهار داشت: نظارت و پایش مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیزات حکومتی در زمینه تنظیم و کنترل در بازار می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.
 
وی افزود: محصولات کشاورزی از کشاورزان به قیمت خریداری می‌شود و در راستای عرضه ممکن است متناسب با مناطق مختلف و دلایلی از این قبیل با اختلاف قیمت بیشتر و یا کمتر توزیع شود.
 
وی در ادامه یادآور شد: مسئولان و ستاد تنظیم بازار با کنترل و نظارت باید از گران‌فروشی‌های کاذب جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.
 
گفتنی است که قیمت زردآلو در شمال تهران 12 هزار تومان در مرکزشهر 9 هزار تومان و در جنوب کیلویی 5 هزار تومان عرضه می‌شود و همچنین در سیب گلاب، گیلاس و هندوانه تفاوت قیمت مشهود است.
انتهای پیام/

برچسب ها: اجاره بها ، قیمت ، افزایش ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار