لرزش دست در افراد سالم بیشتر جنبه عصبی دارد که در سنین بالا این عارضه در اثر ضعیف شدن ارتباط کرتکس مغز با سایر اندامها ایجاد می‌شود. آلزایمر، پارکینسون و نارسایی‌های کلیه از جمله بیمارهای ایجاد کننده لرزش است هستند.

حمید پدرام متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لرزش دست در افراد سالم بیشتر جنبه عصبی دارد و این حالت اغلب در کسانی که فشار روحی روی آنها زیاد است مانند دانشجویان و دانش‌آموزان که درگیر درس هستند بیشتر اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود به طور نرمال فرد دچار لرزش دست گردد.

وی افزود: لرزش دست حرکت دوست داشتنی نیست و معمولا حرکاتی که ما آنها را دوست نداریم توسط "کرتکس مغز" کنترل می‌شوند و جلوی آنها گرفته می‌شود که در سنین بالا ارتباط کرتکس با سایر اندام ضعیف می‌شود.

پدرام تصریح کرد: نوع غیرطبیعی لرزش دست در اثر بیمارهای مختلفی ایجاد می‌شود که نیاز به بررسی دارد کسانی که پارکینسون و آلزایمر دارند معمولا دچار این لرزش می‌شوند که یا ناشی از کمبود یکسری از مواد در بدن آنهاست و یا سطح ارتباط کرتکس با سایر اندامها در این افراد کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: در موارد دیگر لرزش دست ناشی از بیماریهای داخلی نظیر نارسایی کلیه می‌باشد بنابرانی در یک نگاه نمی‌توان بیمار را درمان کرد و در صورتی که فرد نارسایی‌های کلیه،  کم خونی و مشکلات قلبی، آلزایمر و پارکینسون نداشته باشد علت لرزش است به جنبه فکری و عصبی بیماری برمی‌گردد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار