عضو شورای اسلامی شهر رودهن گفت: درمانگاه حضرت محمد رسول ا... رودهن تنها مرکز درمانی دولتی رودهن جوابگوی نیاز شهروندان نیست و تجهیز آن از عهده اعتبارات شهرستانی خارج است و وظیفه وزارت بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی می باشد .

 

مهین همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت شهر رودهن گفت : زیر ساخت ها در حوزه بهداشت و درمان رودهن با برخورداری از ساختاری فرسوده پاسخگوی نیاز جمعیت انبوه این منطقه نیست و درمانگاه حضرت محمد رسول الله این شهر40 هزار نفری تنها خدمات اورژانس سرپایی ارائه میدهد.

عضو شورای اسلامی شهر رودهن در ادامه با اشاره به اینکه تنها یک دستگاه آمبولانس در شهر رودهن وجود دارد تصریح کرد : نبود بیمارستان و محدودیت دامنه خدمات در حوزه بهداشت و درمان موانعی بزرگ برسر راه مردم جهت رفع نیاز های خود در این حوزه ایجاد کرده است و بروی وقت و هزینه های مردم تاثیراتی منفی گذاشته است .

همتی با اشاره به وضعیت نا مطلوب درمانگاه حضرت محمد رسول ا... (ص) ، اضافه کرد : این مرکز درمانی از لحاظ فضا با کمبود های شدیدی مواجه است به طور مثال اتاق دیابت و بهداشت خانواده در این درمانگاه یکی است و پرسنل نمی توانند به طور کامل بیماران را درمان کنند .

عضو شورای اسلامی شهر رودهن با تاکید بر اینکه تجهیز درمانگاه محمد رسول ا... رودهن از توان اعتبارات شهرستان خارج است ، ابراز داشت : تجهیز این مرکز درمانی یکی از برنامه های مهم در راستای تقویت زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان رودهن تلقی می شود .

همتی در خاتمه اظهار داشت : زمین پشت درمانگاه با مشارکت مردمی خریداری شده و مراحل احداث بیمارستان حوادث جاده ایی(تروما) در آن کلید خورده است ولی بخاطر نبود بودجه و اعتبار این پروژه متوقف شده است و برای ادامه کار به دنبال جذب خیرین می باشیم .

وی همچنین خواستار توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن به احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل عباس(ع) این دانشگاه شد و گفت: مسئولان در گذشته و امروز زحمات فراوانی برای اخذ مجوز این بیمارستان بزرگ در رودهن کشیده اند ولی متاسفانه بعد از گذشت چندین سال از کلنگ زنی، فقط سه طبقه اسکلت بتنی از این بیمارستان یکصد تختخوابه با پیشرفت بسیار کم احداث شده است .

وی در پایان گفت: احداث بیمارستان یکی از بزرگترین آرزوی شهروندان رودهنی است که امیدواریم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت و درمان نسبت به برنامه ریزی جهت احداث و تکمیل بیمارستان یکصد تختخوابه دانشگاه و بیمارستان حوادث جاده ایی این شهر تلاش واقدام نمایند.

گفتنی است/ همجواری با دو جاده مهم فیروزکوه و هراز ، تردد روزانه چند ده هزار مسافر از این محورهای مواصلاتی کشور، وجود 30 هزار دانشجو در این شهر ، بروز تصادفات جاده ایی مکرر، وجود مراکز متعدد کارگاهی - صنعتی و امکان بروز حوادث شغلی و دوری از مراکز درمانی شهرهای اطراف از جمله تهران از جمله مواردی است که لزوم احداث بیمارستان در شهر رودهن را یادآوری می کند.

در فقدان بیمارستان، اغلب بار درمانی شهروندان ساکن در رودهن و حومه بر دوش درمانگاه هایی با امکاناتی محدود قرار گرفته که 90 درصد وظایف این مراکز ارائه خدمات اورژانسی است که مردم برای دریافت خدمات درمانی مناسب مجبور به تردد و رفت و آمد به بیمارستان های شهر تهران می باشند که در گاهی اوقات طولانی بودن مسیر و نبود امکانات بیمارستانی در رودهن موجب مرگ بیمار و یا سانحه دیده می شود که به شدت مورد اعتراض شهروندان رودهنی قرار گرفته است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.