استاندار کرمان از تشکیل شورای عالی مشورتی کرمان شناسی در آینده ی نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان ، علیرضا رزم حسینی در نشستی با مسئولان مرکز کرمان شناسی با بیان اینکه مردم کرمان همواره در تاریخ کشور موثر بوده اند، گفت: باید فرهنگ و تاریخ تعالی بخش کرمان از جمله فرهنگ سلحشوری مردم این استان در گذشته ، به جامعه معرفی شود.

وی افزود: صدها ایده از استان کرمان به کشور ارائه شده که این نشان از خلاقیت مردم کرمان است.

رزم حسینی ایده ی "کرمان مجازی" را یکی از ایده های این استان دانست و خاطرنشان کرد: این ایده امروز الگوی سایر استان های کشور شده است.

وی تصریح کرد: استان کرمان مفاخر و انسان های توانمندی دارد که می توان با معرفی آن ها به جامعه، برای جوانان الگو تعریف کرد.

استاندار کرمان یادآور شد: مرکز کرمان شناسی باید فرهنگ گذشتگان استان کرمان را ترویج دهد تا شاهد خودباوری فرهنگی در جامعه باشیم.

رزم حسینی با اعلام اینکه ترویج فرهنگ خلق ثروت ، کارآفرینی و ایجاد شغل می تواند جامعه را از بیکاری نجات دهد ، گفت: جوانان باید کار دولتی را فراموش کنند و کارآفرین باشند.

وی با تأکید بر اینکه مرکز کرمان شناسی باید باعث تعالی فرهنگی کرمان شود، افزود: فرهنگ سلحشوری و فداکاری ، مقطعی از تاریخ کرمان است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی از تشکیل شورای عالی مشورتی کرمان شناسی در آینده ی نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این شورا برای تحقق اهداف یاد شده تشکیل می شود.

رزم حسینی تصریح کرد: در عرصه ی فرهنگی باید فراجناحی عمل کرد ، لذا در این شورا از کرمانی هایی که می توانند در حفظ مرکز کرمان شناسی و تحقق اهداف آن موثر باشند، دعوت می شود./س

برچسب ها: شورا ، کرمان شناسی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.