لس آنجلس تایمز نوشت: نحوه اظهارنظر دیشب اوباما درباره روند مذاکرات هسته‌ای حاکی از تمایل وی به ادامه فرآیند دیپلماتیک در قبال ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لس آنجلس تایمز امروز در گزارشی نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران در چند زمینه پیشرفت واقعی داشته  و یک راه قابل اعتماد رو به جلو ایجاد کرده است، و این باوجود اختلافات اساسی بین تهران و شش قدرت جهان است.

اوباما در کاخ سفید گفت که همچنان در حال ارزیابی امکان ادامه مذاکرات در صورت به نتیجه نرسیدن آن تا ضرب الاجل روز یکشنبه است.

به نوشته لس آنجلس تایمز، اظهارات مثبت اوباما حاکی از آن است که وی مایل به ادامه این تلاش دیپلماتیک پنج ماهه است.

رئیس جمهور  آمریکا گفت، گرچه شکافهای چشمگیر همچنان باقی است، ایران به تعهداتش طبق قرارداد هسته ای موقت ماه نوامبر عمل کرده است و وی به گفتگو با کنگره، ایران و پنج کشور دیگر شرکت کننده در مذاکرات ادامه می‌دهد.

درحالیکه وزراء‌ خارجه آمریکا و ایران روز سه شنبه در وین از احتمال تمدید مذاکرات با توجه به پیشرفتهای حاصل سخن گفتند، منتقدان در کنگره آمریکا سعی در جلب حمایت هر چه بیشتر از وضع  تحریم های جدید دارند. آنها همچنین خواهان تعیین شرایط الزام آور برای توافق نهایی یا حق اظهارنظر کنگره در مذاکراتند.

چند تن از طرفداران مذاکرات هسته ای معتقدند برای منتقدان ممانعت از تمدید مذاکرات دشوار خواهد بود چون دموکراتها کنترل سنا را بدست دارند و فقط دو هفته تا تعطیلات ماه اوت و مبارزات انتخاباتی پاییز زمان باقی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار