یک شاعر اطلاع رسانی در زمینه کتاب را ضعیف عنوان کرد.

رضا اسماعیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: درباره ارتقاء میزان مطالعه در کشور معمولاً آمارهایی که ارائه می شود.

گاهی دراین آمارها تناقضش می‌بینیم بعضی آمارها که میزان مطالعه را بسیرا بالا و برخی بسیار پایین ارائه می‌دهند که هیچ تناسبی با هم ندارند این امر آدم را را نسبت به آمارهای میزان مطالعه در کشور بد بین می‌کند.

وی افزود: معمولا افرادی اهل مطالعه با فضای مجازی بیشتر مانوس هستند در گذشته مطالعه به صورت سنتی و ازطریق کتاب انجام میشد اما اکنون این شیوه مطالعه تغییرپیدا کرده است.

افراداهل مطالعه درحوزه تخصصی خودسعی می‌کنند به مطالعه فضای مجازی بپردازند.

این شاعر ادامه داد: شاید میزان مطالعه درکشوربالا رفته باشد اگر آماری دقیق از میزان مطالعه در کشور بگیریم و در این آمار گیری، مطالعه فضای مجازی را به حساب مطالعه بگذاریم به افزایش میزان مطالعه به شیوه سنتی آن درمیان عموم مردم زیاد امیدوار نیستم.

اسماعیلی تصریح کرد: کسانی که علاقه مند به مطالعه به صورت تخصصی هستند هنوز با کتاب انس دارند به سبب آنکه حوزه تخصصی شان است هم برای خرید کتابهای تخصصی خودهزینه می کنند و هم از کانال فضای مجازی برای مطالعه استفاده می‌کنند.

اینگونه افراد شیوه سنتی مطالعه بیشتر به مذاقشان خوب است.

وی عنوان کرد: کسانی که با کتاب مانوس هستند به ناگزیر از فضای مجازی نیز برای مطالعه استفاده می‌کنند این مسئله برای عموم مردم متفاوت است به طور طبیعی هر نوع مطالعه‌ایی چه درکتاب چه فضای مجازی در افزایش آگاهی عموم مردم تاثیر دارد.

اسماعیلی بیان کرد: عموم مردم به مطالعه ذوقی علاقمند هستند و بیشتر در آن فضا سیر می کنند و سعی می‌کنند مطالعات عمومی در زمینه شعر و زمان داشته باشند.

اگر در زمینه مطالعه کتاب، غذای سالمی به جامعه عرضه کنیم  ودر حوزه مجازی وکتاب نظارتی وجود داشته باشد که هر مطلبی منتشر نشود در افزایش سطح عمومی مردم موثر است.

وی تصریح کرد: اگر بحث نظارتی درزمینه کتاب پایین باشد و در زمینه معرفی کتاب برای جامعه تعلل داشته باشیم در میزان آگاهی مردم تاثیر دارد.

بحث اطلاع رسانی درزمینه کتاب ضعیف است. به میزانی که درزمینه موادغذایی تبلیغ می شود در زمینه کتاب تبلیغ صورت نمی گیرد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: مردم جامعه از چاپ کتاب جدید بی اطلاع هستند شاید در هنگام خرید کتاب طرح روی جلد، انگیزه‌ای برای خرید کتاب در انها ایجاد کند یا عنوان جذاب کتاب ومعرفی دوستان سبب خرید کتاب توسط مردم شود.

این شاعر افزود: صدا وسیما درزمینه معرفی کتابهای خوب گامی برداشته است درصورتی که مردم با شناخت و آگاهی به کتاب روی بیاورند و هر کتابی را در دسترسشان قرار ندهیم به افزایش آگاهی آنان کمک می‌کند.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار