سکته قلبی، عارضه‌ای است که در پی گرفتگی و انسداد عروق قلب بوجود می‌آید و پس از سکته قلبی، انجام عمل آنژیوگرافی توسط پزشک جراح قلب و عروق بسیار متداول است. تصور عمومی بر این است که این عمل جنبه درمانی دارد در صورتی که این طور نیست.

فریبرز رشیدی، جراح و متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انجام آنژیوگرافی بر خلاف تصور عمومی، روشی برای باز کردن عروق قلب نیست. معمولا در پی سکته‌های قلبی که در بیماران اتفاق می‌افتد، اکثر متخصصان قلب و عروق انجام آنژیوگرافی را تجویز می‌کنند. در حالی که این عمل تنها، نوعی روش تشخیصی است که درصد گرفتگی عروق قلب را مشخص می‌کند که پزشک با فرستادن ماده رنگی به داخل عروق، این درصد انسداد عروق را تعیین می‌کند.

این جراح و متخصص قلب و عروق ادامه داد: انجام آنژیوگرافی تاثیری در جلوگیری از بروز سکته‌های قلبی بعدی ندارد و پس از انجام آنژیوگرافی و تعیین درصد و محل عروق گرفته شده، طبق تشخیص پزشک معالج، با بالن زدن داخل عروق، گرفتگی رگ‌ها باز می‌شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
akbar
۰۱:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۳
باسلام
ضمن تشکر از اقای سلامی و پیگیری حاشیه های پزشکی به ایشان بفرمایید تمام ایران در تهران خلاصه نمیشه و تهران 75میلیون ایرانی نیست و در حالی که خبرهای شما از رسانه ملی 75میلیونی پخش میشه اگر این روند را قراره ادامه بدید لطفا خبراتون رو بفرستید شبکه استانی تهران.
خواهشند یه سری هم هر ماه به بیمارستان های مشهد بزنید با اینکه از کلانشهرهای ایران حساب میشه اما بی بندو باری در بیمارستان های دولتی بیداد میکنه

لطفا به داد مردم مشهد هم برسید