نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ضربت خوردن حضرت علی(ع) ضربه به فرد نبود بلکه ضربه به پیکره عدالت و عالم اسلام بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در مراسم احیای شب قدر در مصلی این شهر، اظهار داشت: عالم اسلام در این روزها عزادار شیر خدا حضرت علی(ع) است.

وی افزود: حضرت علی(ع) در این روز می دانست که امروز اتفاقی برای وی از روی قضای الهی خواهد افتاد چراکه وقتی حضرت می خواست از خانه خارج شود در وهله اول حیوانات داخل خانه و در وهله دوم میخ در خروجی او را از رفتن باز می داشت ولی با وجود اینها حضرت از خانه خارج شد تا برای همیشه شیعه داغدار این روز باشد.

امام جمعه اردبیل، با بیان اینکه تا آن روز فقرای کوفه نمی دانستندکسی که برای آنها نان و غذا می آورد، حضرت علی(ع)است، ادامه داد: در این شب های قدر باید به فکر همنوعان خود در مناطق مختلف باشیم و در حق آنها دعا کنیم چراکه حضرت علی(ع) در سخنی فرموده است:" هر کس که می خواهد دعایاومورد قبول واقع شده و اجابت شود باید عمومی دعا کرده و تنها به فکر خود نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی استغفار در این شب ها را برای تعالی نفس و بخشش گناهان مهم دانست و گفت: کاروان توابین در این شب ها به سمت خداوند در حرکت است و ما امشب توفیق پیوستن به این کاروان را کسب کرده ایم و برای کسب فیض از حقیقت این شبها باید دعای فراوان بکنیم تا به برکت دعاهای ما، درهای رحمت خداوند متعال گشوده شود/س.



 

برچسب ها: اردبیل ، احیای ، شب ، قدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.