از آغاز امسال قرار دادهای پژوهشی به ارزش حدود 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در دانشگاه بیرجند منعقد شده است.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بيرجند با بیان این مطلب گفت : از آغاز امسال نیز قرارداد 13 عنوان طرح پژوهشی در 5 سرفصل پژوهشی شامل کشاورزی ، عمران ، معدن ، مهندسی آب و علوم انسانی به ارزش حدود 2 میلیارد و 200 میلیون ریال در دانشگاه بیرجند منعقد شده است .

بهدانی افزود : ارزش ریالی قراردادهای پژوهشی این دانشگاه در سه سال اخیر از کمتر از 2 ميليارد ريال و در سال 90 به بيش از 20 ميليارد ريال در ابتداي امسال افزايش يافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 قرارداد سی طرح ، سال 91 سی و چهار و در سال 92 قرارداد بیست و هشت طرح پژوهشی با مجموع ارزش 20 میلیارد ریال در دانشگاه بیرجند منعقد شده است .

وی تصریح کرد: قردادهای پژوهشی دانشگاه بیرجند از نظر ارزش ، از 3 سال گذشته تا کنون 10 برابر افزایش یافته است .

بهدانی با بیان اینکه همه اين طرح ها کاربردي و بر اساس اعلام نياز سازمان ها و دستگاه ها، طراحي و اجرا مي شود گفت :دانشگاه بيرجند سال گذشته به لحاظ تعداد طرح هايي که با دستگاه هاي اجرايي منعقد کرده رتبه دوم را در بین 10 دانشگاه برتر کشور و رتبه ششم در بین همه دانشگاههای کشور را به دست آورده است .

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بيرجند ، انعقاد طرح هاي بنيادي دانشگاه با اعضاي هيئت علمي و با رويکرد توليد علم را از دیگر سرفصلهای توسعه پژوهشی دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: اين قراردادها به طور معمول در حوزه هاي مختلف با توجه به نيازي که احساس مي شود منعقد مي شود و توسط اعضا در دستور کار قرار مي گيرد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.