برای مقابله با خشکسالی، ده اکیپ شامل محیط بانان و نیروهای قراردادی، به منظور تامین منابع آبی، توزیع و تامین علوفه برای حیات وحش و جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها، فعال شده اند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیركل حفاظت محيط زيست استان سمنان با اشاره به تاثیرات خشکسالی بر مراتع استان ازآبرسانی با تانکر برای حیات وحش در برخی زیستگاه های استان سمنان خبر داد و گفت: خشکسالی باعث خشک شدن چشمه ها و کاهش شدید علوفه مرتعی در سطح برخی از زیستگاه های این استان شده است.
عباس علی دامنگیر گفت: برای مقابله با خشکسالی، ده اکیپ شامل محیط بانان و نیروهای قراردادی، به منظور تامین منابع آبی، توزیع و تامین علوفه برای حیات وحش و جلوگیری از تخریب زیستگاه‌ها، فعال شده اند.
وی با بیان اینکه اقدامات مختلفی برای تعدیل تاثیرات خشکسالی برای زیستگاه ها انجام شده است افزود: لایروبی چشمه ها، تعمیر و راه اندازی 4 تلمبه بادی پس از 10 سال در پارک ملی توران، حفر چاه، قرار دادن تانکر و ساخت آبشخور از جمله اقدامات انجام شده این اداره کل درخصوص آبرسانی به حیات وحش است.
دامنگیر با اشاره به اینکه در مناطقی که آب و چشمه ها خشک شده است برای آبرسانی آب خریداری می شود افزود: اقدامات فوق صد در صد جوابگو نیست؛ اما تا رسیدن منابع آب به وضعیت قابل قبول، آبرسانی با تانکر انجام خواهد شد.
مدیر كل حفاظت محيط زيست استان سمنان افزود: 200 تن علوفه برای پارک ملی توران که شرایط حادتری از بقیه مناطق دارد؛ خریداری شده است و قسمتی از این علوفه ها در منطقه توزیع شده و مابقی درحال توزیع است؛ ولی این مقدار علوفه کافی نیست و گرسنگی باعث شده است تا حیات وحش به مزارع احمد آباد پناه بیاورند؛ لذا ضمن تشکر از حمایت کشاورزان و مردم منطقه از حیات وحش پارک، امید است با تامین اعتبارات بیشتر علوفه رسانی برای علف خوران ادامه یابد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.